2julibarn Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Hei. snuppa har lav feber og er irritabel og survete. Det som er "ekkelt" er at hun har utslett på hele overkroppen, slike små bloduttredelser som ikke går bort ved å trykke med et glass. Tenker på utslettet som meningokokker gir ved hjernehinnebetennelse. Barnet har, bortsett fra survingen, god almenntilstand. (våken og god kontakt). Syntes det derfor er litt drøyt å misstenke hjernehinnebetennelse. Men hva kan ellers gi slikt utslett? Noen som vet? Får ikke tak i hverken legen eller helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Jeg vet ikke. Men du- er hun kald på hender og føtter? Det er nemlig et tidlig tegn på hb. Uansett ville jeg tatt en telefon til legen, det har du gjort ser jeg. Ville nok stått på å fått tak i han. Det er sikkert ingenting, men slike utslett som ikke går bort når man trykker, er ikke noe å spøke med. De bør sjekkes opp er min mening.
ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 hvor mange dager har hun hatt feber. jeg har en gutt som hadde feber i tre dager ca, så gikk feberen ned og han fikk slik utslett på overkroppen. den har vart i ca tre dager nå, begynner å bli svakere nå. ellers har gutten egentlig hatt god allmenntilstand, litt grinete bare. litt slurv med mat og sove rutiner. se det an i dag. hvis du er beskymret så kan du jo prøve med legevakten. det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. det er tross alt forkjølelses tid nå , men det skader ikke å sjekke med en lege
fanta free Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 sjekk med lege, men når de røde prikkene kommer er sykdommen kommet så langt at det er fare på ferde og da tror jeg nok ikke hun hadde vært våken og ok almentilstand...
2julibarn Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Du tenker på "den 4. barnesykdommen", tredagersfeber, nei det har storesøster hatt, og det er ikke det. Snuppa ble syk i løpet av ettermiddagen i går. Utslettet ser også annerledes ut.
2julibarn Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2007 Kald på hender. Men barna mine (og jeg selv også) er alltid kald på hender og føtter ved feber. Vi er bare sånn... Så jeg vektlegger ikke det. Jeg har prøvd å ringe i hele dag uten hell!
2nj♥ Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Det kan jo være en virussykdom, en eller annen virusinfeksjon som er årsaken til petekkiene. Ville som deg trodd hun ville hatt høyere feber, hatt nessatt allmenntilstand osv hvis dette var hjernehinnebetennelse. Andre ting som gir blodutredelser i huden er jo om man har for lite blodplater, altså en forstyrrelse i blodplateproduksjonen. Ville ha trodd det var en infeksjon jeg, men jeg er INGEN lege da:) Fortsett å ring, så du får snakket med lege du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå