Gå til innhold

Hva gjør dere med de brukte bleiene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår kommune får vi utdelt bleieposer som vi kan sette utenfor søppeldunken den dagen de henter søppel (hvis vi setter andre typer poser der, tar de dem ikke med). Problemet er at de bare henter søppel annenhver uke. Det betyr at vi må oppbevare brukte bleier i inntil 2 uker :-( Er det slik andre steder? Hvordan løser dere det?

Vi har en plastkasse med lokk som vi har de fulle bleieposene i. Lokket gjør at lukten ikke slipper ut, men når vi åpner kassen, lukter det død og fordervelse...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker Sangenic sin bleiebøtte,den er super,hadde ikke klart meg uten! :)

Skrevet

Her går dem rett i søppeldunken, enkelt å greit!

Skrevet

De kan vel ikke kastes i matavfallet? Er jo masse der som ikke er nedbrytbart? Her skal de i vanlig resteavfall.

Skrevet

Her går det i restavfallet. Du kan jo prøve å snakke med kommunen, kanskje de har egne ordninger for henting hver uke? Hørtes ikke greit ut, selv om jeg syns det hørtes miljøbevisst ut å ha eget bleieavfall.

Skrevet

Går rett i søpla her. Vi har ikke slik ordning her i Oslo (ikke hvor jeg bor i så fall)

Skrevet

Vi fyrer med ved og de fleste bleiene brenner vi opp i ovnen.. Tømmer nok asken i ovnen oftere enn de fleste, men men.. Sikkert ikke helt miljøbevisst heller, men slik gjør vi nå her..

Skrevet

Vi har bleiebøtte og kaster bleieposen i restavfall

Skrevet

her jeg bor får vi som har bleiebarn en egen stor plastdunk til å ha bleiene i.den tømmes hver 14 dag. kjempegreit system. så slipper bleiene å ta opp all plassen i restavfallsdunken. :o)

Skrevet

Vi kaster bleiene i restavfallet. Vi har også Sangenic bleiebøtte, men den blir full før uka er omme, så vi må tømme i søpla ofte.

Skrevet

Bruker dem som snacks til hundene i nabolaget.

Skrevet

Har vanlig søppelbøtte inne ved stellebordet som jeg tømmer daglig i restavfallet. Søppelkassa ute blir full nå på vinteren når det er tømming hver 14 dag, men det går akkurat. Man må bare være flink til å sortere ut det man kan; plast, glass, papp osv.

Forurenser det ikke veldig mye å hive bleiene i ovnen og brenne de???(jeg spør for mannen min gjerne ville gjort det...)

Skrevet

Tenker at du kan ødelege ovn ( plast i bleier)

Skrevet

vi putter en bleie i ovnen i ny og ne, men stort sett går de i bleiebøtta og videre i restavfall. skal vel egentli ikke brenne bleier i ovnen, fordi plasten legger igjen ett tynt belag i pipa....det er ihvertfall det jeg har hørt

Skrevet

Hei, jo, det forurenser nok endel, så det beste hadde nok vært å hive de i restavfall. Men vi har brukt ovnen til begge våre bleiebarn på vinteren, har veldig mange venninner også som gjør det samme. Har ikke merket noe på ovnen mht plasten i bleiene..

Skrevet

Eh - håper ikke veldig mange kaster dem i matavfall... det er jo ikke akkurat mat....

Bor i Oslo og her er de elendige på gjenbruk. Så vi har en papirdunk og en restavfall. Glass tar jeg ut og hiver i sånn glasscontainer. Hvis kommunen din bare henter bleier annenhver uke så hadde jeg kastet dem i restavfallet!! Der de hører hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...