Murmel72 Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Tassen har nå virkelig begynt å nekte pupp, vil ikke ha på kvelden en gang (bare leker og biter og ler av puppen), så nå har jeg begynt å bekymre meg for hvor mye hun bør spise og drikke i løpet av et døgn...Derfor hadde det vært fint å se hva og hvor mye/ofte andre babyer på hennes alder spiser og drikker!! :-)
CrazyCat Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Min er 8 mnd og en typisk dag ser slik ut: på senga: mm frokost: en porsjon havregrøt lunch: fruktbeger middag: et halvt middagsglass kvelds: en porsjon havregrøt på senga: mm Jeg synes han drikker for lite, men han vil sjelden ha pupp på dagtid og flaske/kopp/glass nekter han foreløpig å ta. Det hender jeg får litt eplejuice blandet med vann i ham. Jeg blander ekstra mye vann i grøten for å få i ham ekstra væske.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Kl 7 mme Kl 9 grøt Kl11 nestle yoghurt/frukt kl14 mme kl16 middag(ca et halvt glass) kl19 grøt og mme sån ca i hvertfall! Prøver å tilby han mat litt ofte for han er ikke en storspiser!
Murmel72 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 Tusen takk for svaret! Det er akkurat samme måltider som her i huset. Det er væskeinntaket jeg også er mest usikker på nå som nattamming omtrent er borte og pupp på dagtid er HELT borte.
CrazyCat Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Dersom hun har 4-5 våte bleier i løpet av døgnet og fontanellen er fin så trenger du ikke bekymre deg for for lite væske. Men jobb gjerne med å introdusere drikking via flaske/kopp/glass. Vann er en god tørstedrikk. Så lenge hun får grøt to ganger daglig så tror jeg hun får i seg nok mme.
soria moria og nurket Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Ca 7: mm 10-1030: mm+grøt/brød (virker lei av grøt og fikser ikke helt brød enda, så det blir ikke store mengdene 14-1430: mm+middag (1/2 - 1 glass) 17: mm 18:grøt/brød 1930:mm og nattakos Tilbyr mm til hvert måltid, men entusiasmen er ikke så enorm... Kopp og flaske er helt umulig her i gården også. Trøster meg med at jeg aldri har sett en 2-åring som ikke drikker av kopp
Stjerne37 Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Frokost:210 ml med mme. Lunch: porsjon med grøt. Middag: 1.5glass med middag. Kvelds: porsjon med grøt.Innemellom dette får han frukt å spise og vann eller glass med barnesaft å drikke.Glemte at han får en flaske med mme på senga rett før han sovner ca 210ml.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå