Gå til innhold

Hva spiser/spiste babyene deres - ved 8 mnd alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tassen har nå virkelig begynt å nekte pupp, vil ikke ha på kvelden en gang (bare leker og biter og ler av puppen), så nå har jeg begynt å bekymre meg for hvor mye hun bør spise og drikke i løpet av et døgn...Derfor hadde det vært fint å se hva og hvor mye/ofte andre babyer på hennes alder spiser og drikker!!

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 8 mnd og en typisk dag ser slik ut:

på senga: mm

frokost: en porsjon havregrøt

lunch: fruktbeger

middag: et halvt middagsglass

kvelds: en porsjon havregrøt

på senga: mm

Jeg synes han drikker for lite, men han vil sjelden ha pupp på dagtid og flaske/kopp/glass nekter han foreløpig å ta. Det hender jeg får litt eplejuice blandet med vann i ham. Jeg blander ekstra mye vann i grøten for å få i ham ekstra væske.

Skrevet

Kl 7 mme

Kl 9 grøt

Kl11 nestle yoghurt/frukt

kl14 mme

kl16 middag(ca et halvt glass)

kl19 grøt og mme

sån ca i hvertfall! Prøver å tilby han mat litt ofte for han er ikke en storspiser!

Skrevet

Tusen takk for svaret! Det er akkurat samme måltider som her i huset.

Det er væskeinntaket jeg også er mest usikker på nå som nattamming omtrent er borte og pupp på dagtid er HELT borte.

Skrevet

Dersom hun har 4-5 våte bleier i løpet av døgnet og fontanellen er fin så trenger du ikke bekymre deg for for lite væske. Men jobb gjerne med å introdusere drikking via flaske/kopp/glass. Vann er en god tørstedrikk. Så lenge hun får grøt to ganger daglig så tror jeg hun får i seg nok mme.

Skrevet

Ca 7: mm

10-1030: mm+grøt/brød (virker lei av grøt og fikser ikke helt brød enda, så det blir ikke store mengdene

14-1430: mm+middag (1/2 - 1 glass)

17: mm

18:grøt/brød

1930:mm og nattakos :)

Tilbyr mm til hvert måltid, men entusiasmen er ikke så enorm... Kopp og flaske er helt umulig her i gården også. Trøster meg med at jeg aldri har sett en 2-åring som ikke drikker av kopp :)

Skrevet

Frokost:210 ml med mme. Lunch: porsjon med grøt. Middag: 1.5glass med middag. Kvelds: porsjon med grøt.Innemellom dette får han frukt å spise og vann eller glass med barnesaft å drikke.Glemte at han får en flaske med mme på senga rett før han sovner ca 210ml.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...