Gå til innhold

ang samværet

♥Kristoffer&Harald♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønn min er nå 4 år, hans far vil ha 50% samvær men jeg synes han er for liten til det, synes det blir for store forskjeller.

Faren er ikke enig i det og sier at det vil han ikke ha noe vondt av. Han vil kun ha 50 % samvær for å slippe å betale barnebidrag noe jeg synes er tåpelig.

Familiverns kontoret har vi gitt opp det hjalp oss ikke noe, endte med at faren vil ha meklings atest og gå til retten på det, noe han bare må få lov til. Historien er lang og komplisert, men jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre lengre.

Jeg har aldri nektet faren å se sønn sin, men synes at 4 år er litt for ung til å pendle mellom to hjem annen hver uke, pluss at hos faren så går han ikke i barnehage men det gjør han når han er hos meg. Faren klager og syter på barnehagen men gjør ikken oe med det, har sagt at han evt må ta det opp med barnehagen men da fikk jegbeskjed om at siden jeg hadde daglig omsorg så måtte jeg gjøre det. Det er jo ikke riktig. Han har aldri vært med sønn sin på sykehuset kommet og hilst på han to ganger av de ørten gangene han har vært innlagt.

Listen er lang

har heller ikke sagt at 50% er uaktuelt i framtiden når sønn vår er eldre men det er for lenge å vente for faren. Nå har han onsdag til søndag annen hver uke har foreslått at han kan henten torsdag og ha han til mandag og levere han i barnehagen mandag men det blir for mye jobb!

(måtte bare få ut litt slik at jeg slipper å ha alt pakket inn i meg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter jeg og. vi har 50/50. to dager hos meg, to hos han. sånn går det hele tia. vanskelig for jenta vår. hun er straks 4 år. men hun vil ikke til han. savner meg. jeg føler at far har like stor krav på barn som mor har. desverre. men jeg har en eks som er veldig god far til datteren vår, men som sagt hun vil ikke dit. han er veldig bitter på meg, og det merker hun nok. nå har jeg foreslått at jeg har henne mandag til fredag, og han fredag til mandag hver uke. for at jenta skal få litt trygghet og ro. du har foreslått at til han at han skal fortsette å ha sønnen deres annenhver uke torsdag til mandag? det er så utrolig vanskelig. for ikk å snakke om energien det tar å støtt være engstelig. offffffff

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal si annet enn da x en her begynte med det, bestilte jeg time ho en barne psykolog slik at xen og nye dama kunne være med.

Faren her jobber så mye at dama er hjemme og vil bli hjemme med barnet.

For meg var det uaktueld når jeg er hjemme, far er ikke hjemme på kveldene fra 19-22 på kvelden.

Han har aldri klart å hente sin sønn på barnehagen mer enn en håndfull av ganger på4 år.

Barnepsykologen fortalte at det de hold på med nå var unødvendig og at han ikke ville komme noe vei med det.

Selv må jeg si at jeg aldri har nektet far noe og har sagt at får han tid til overs må han bare ringe for å hente sønn, MEN har det noen gang skjedd? nei.

Nei det er mye rundt en sak som man må veie opp og ned, selv sier jeg også at hvis sønn her blir stor nok og ønsker å bo hos sin far så må han gjøre det.

Stå på og lykke til

Skrevet

50/50 er nok ikke så greit. Men 60/40 (mest hos far) de neste årene løser i hvert fall problemet med at han ikke går i barnehage hos far. Når han bor mest hos far, går han selvfølgelig i barnehage der.

• 1 måned senere...
Skrevet

kan jo forsette nå da. det har ballet seg på enda mer....

Etter den siste timen på familieverns kontoret så gikk jeg til advokaten min sammens med min samboer for å høre hvordan vi skal takle det herfra... Uka etter så skulle sønnen min til faren sin og han skulle bli levert hos mormor og det ble han på søndag. og på tirsdagen begynte han å skrive meldinger med min mor om at han ville ha sønnen sin mer siden jegvar på ferie i thailand. alt i alt endte det med at han fikk advokaten sin til å skrive et brev til mamma om at siden ejg var på et lengre utenlands opphold så hadde vi en avtale om at han skulle ha sønn vår, noe vi ikke hadde. han sa også at han kom til å kontakte politet hvis min mor ikke utleverte sønn min. han er bare 4 år. litt idiotisk. men enden på visa der var at han seinere på kveldne skrev en ny melding om at han ikke ville utsette sønnen sin for noe slikt.

Jeg kom hjem uka etter, nærmere bestemt 31. mars og da fikk jeg høre alt dette, på søndag når sønn min skulle komme hjem så var jeg på jobb og da presterte han å si at han kom for å hente han på tirsag for nytt samvær. samboeren min svarte at han skulle til syden med morfar og det viste han om. da sa han nei. og det gjorde han, jeg har nevnt det for han flere ganger, første gang i november. Han begynte da også med masse tull om jeg måtte ha levert falske dokumenter på poleti stasjonen for å få pass til sønn vår, men jeg har foreldre ansvaret alene så jeg trenger ikke hans underskrift. men polti ringte meg mens jeg var på jobb... veldig artig må jeg si.

Men mandag 26 mars fikk han hente sønn sin av min mor som da hadde sagt hele tiden at du kan hente han til mandag neste uke for han skal i bursdag osv til helga, og jeg hadde spurt før jeg dro om han kunne levere han på lørdag når vi kom hjem i stede for søndag. men den gang nei. han skal bare ha og ha.

og nå har han bestilt ny time hos familieverns kontoret men hos en annen en den vi har hatt tidligere. får se hva som skjer nå. min samboer kommer til å bli med opp, for å støtte meg men han får jo ikke være med inn siden det er mekling. og for å nevne det også, faren til sønn min har giftet seg med en som er 11 år eldre enn han, ikke det at alder har noe å si, men hun har jugd om at faren og broren hennes har missbrukt ho, at eksen har slått ho osv. ho har to barn fra før av og et med min x....

Sorry for at det er litt rotete men hoper dere skjønner det. dette er grunne n til at jeg ikke vil ha 50/50 % sambvær

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...