Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har influensa, har vært borte fra jobb siden onsdag. Hadde influensa for en måned siden og gått og hanglet mellom disse to(veldig uvant til å være meg, er veldig sjelden syk ellers). I tillegg har bekkenet begynt å sette sitt preg på dagene mine. Har en jobb hvor jeg står stort sett hele dagen, rett opp og ned og merker at det ikke er så gunstig. Dette går ut over resten av dagen min og gjør at jeg nesten ikke kommer meg opp av senga dagen etter.Kjenner meg sliten nå, selvfølgelig mye nå siden jeg er syk, men føler at det også gjelder den generelle situasjonen min, er redd jeg blir å fortsette i "hangle-form" pluss at bekkenet skal bli verre. Skal til legen i dag og vet ikke hva jeg skal si utenom å be om sykemelding til influensaen har gitt seg. Tenker at pga bekkenet er det kanskje lurt å gå ned til 50%, har jo vært igjennom dette før og vet hva jeg går til. Tror det er lurt å bremse ned litt før man går på en smell. Hva ville dere gjort, ventet og sett an bekkenet eller fått sm for det i samme slengen?
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Synes du skal være litt føre var, både med tanke på bekkenløsningen i seg selv og din allmenntilstand. Er ikke noe vits i å brenne seg helt ut heller. Dersom du ikke har en jobb der du kan variere mellom f.eks. gå/stå/sitte er det enda større grunn til å være litt på forskudd. Håper det ordner seg for deg! Har gått og hanglet siden jeg ble gravid selv denne gangen, i helga gikk jeg på en skikkelig smell og ønsker at jeg hadde tatt vare på meg selv i stedenfor å tenke på jobben litt før...
janne** Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Hei du ) Jeg tror at du egentlig vet hva du trenger, men så trenger du at noen andre sier at du ikke er lat når du tar hensyn til din kropps forandringer og behov under svangerskapet ) ...og hvis jeg har rett i det så må jeg bare si at jeg kjenner jeg meg veldig godt igjen. Noen ganger lar jeg andres meninger bety litt for mye når jeg skal bestemme hva som er riktig for meg. Det er bare du som opplever ditt svangerskap fra "inniden", alle andre kan bare synse eller fortelle om sine og andres erfaringer og det kan være givende å høre om, men du må bestemme over din kropp. Jeg har også en jobb hvor jeg står mye og noen dag er går det fint og andre dager er det vanskelig. Jeg bruker sko med god såle og sitter mye med bena opp på kvelden, men jeg har ikke bekkenplager... Kanskje du kan få litt hjelp med bekkenet nå før det evt blir verre? Trening i vann, fysio, akupunktur? Let etter mulighetene og tenk at du skal ruge en stund til og så skal du samle energi og krefter til fødselen. Håper du finner ut hva som er rett for deg! Hilsen
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Takk for svar jeg trengte! Janne, du har nok helt rett i at jeg trenger bekreftelse på at det ikke er fordi jeg er lat, er bare såå redd for å bli oppfattet sånn. Skal ta til fornuften og roe ned litt, hvis legen min er enig da.Har jo to små å ta meg av i tillegg og det merker jeg gjør dette svangerskapet enda tyngre enn de tidligere! Nå skal jeg komme meg avgårde til legen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå