Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hvordan ser mannfolk generelt på alenemødre? Jeg har fått mye "pes" som alenemor må jeg si.. Har ikke vært det veldig lenge, men har rukket å høre mye rart. Bl.a. at alle alenemødre har kunn seg selv og takke, når vi var så dumme at vi ble gravide.... Siden jeg er ung (syns nå jeg) har jeg også fått høre en del der. "Dere unge gir jo opp så lett", også videre.... Jeg er 20 år, ble mor som 19 åring. Er ferdig på vgs, og begynner på ingeniør-studier i august. Etter bruddet med barnefar bor jeg hos min mamma, mens jeg ser etter leilighet (skal kjøpe). Uten å vite noe særlig mer enn dette, hva er dommen? Jeg mener, er det håp for "sånne som meg" å møte noen nye uten at folk allerede har bestemt seg for hvordan "sånne som meg" er?
galeganiN Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Uhell kan jo skje, men egentlig så er det ingen grunn til å bli gravid i dag om man ikke ønsker det. Kunnskapen om hvordan man blir gravid er der; hoppe av i svingen er ingen garanti, så da har man prevensjonsmidler om man har sex. Dog, selv det er ingen garanti, men bruker man hodet, så skal det mye til. Når det gjelder parforhold, så er det en toveisgreie. Det må to til for at et forhold skal funke, og kanskje er vi i dag raskere til å bryte enn tidligere. Men det holder jo med at det er den ene parten som ikke ønsker forholdet, og da har den andre egentlig ikke så mye den skulle ha sagt. Når det gjelder å møte folk som ikke har gjort seg opp en mening om "sånne som deg", så tenk på dette: Vil du egentlig bli kjent med en slik person? Slike holdninger er avleggs, og du virker som en oppegående person. Du finner nok mange som vil ha "ei slik som deg" etterhvert, men var jeg deg, ville jeg konsentrert meg om utdanning.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. februar 2007 Takk for svar Tro meg, det som blir prioritert her igården er utdannelse, og selvfølgelig min fantastiske sønn Likevel hadde det selvfølgelig vært ålreit å ha noen å dele livet med, etterhvert..... Uhell kan skje ja, men dette barnet var snarere et mirakel enn et uhell.. .Hehe.... (kan i utgangspunktet ikke få barn, og var i et stabilt(?) forhold).... Men det er som du sier: egentlig ingen grunn til å bli gravid dersom man ikke ønsker det.... Men noen ganger ligger det jo en litt annen historie bak kanskje.....
galeganiN Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Kan bare si gratulerer, og ting ordner seg nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå