Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hei. Når begynner melkeproduksjonen? Har ikke merket noe til det, men merket i dag at det liksom var noe hvitt,størknet midt på brystvortene. Jeg pelte det vekk,da. Kan dette være størknet melk og at jeg bare ikke har merket det? Eller er det noe annet man burde sjekket opp.?? Førstegangsgravid i uke 22-
VinterSol+2 Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 det kan godt være melk ja! Min melkeproduksjon startet så smått i uke 13 eller noe, omtrent sånn som du beskriver.. etter det har jeg av og til fått noen gule flekker i bHen, eller jeg har kunnet klemme ut en dråpe eller to med klar/gul væske, men ikke noe mer enn det. Er forøvrig like langt på vei som deg, og syns det har roet seg ned litt i det siste. Tror at de fleste begynner mer produksjon fra rundt uke 30 og utover. noen begynner ikke før rundt fødsel, eller tilogmed etter! Du trenger ikke sjekke opp dette, men det er lurt å vaske seg godt og ta bort størknet melk innimellom. Du merker sikkert at brystvortene oppfører seg litt annerledes enn før etterhvert, og at det lett kan samle seg litt slikt størknet gult/hvitt mellom "sprekkene" i brystvorta. dette kan du med fordel vaske vekk:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Det er akkurat størknet hvitt i "sprekkene" det er. Da er det vel litt melk der da.Puppene har jo forandret seg VELDIG siden jeg ble gravid. Gått opp 2 cup-størrelser og fått store,mørke brystvorter. Man føler seg veldig "moderlig"..tjihi. Takk for svar!!!
VinterSol+2 Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 kjenner meg igjen ja! hehehe aldri hatt så store fine pupper jeg.. hihi om du kjenner at det klør fælt i brystvortene, kan det faktisk være en form for melkespreng.. du kan prøve å klemme litt ytterst på brystvortene og se om du får ut en dråpe eller to (fra de sprekkene du vet,, melken kan faktisk komme fra hele veien rundt!) det hjelper iallefall meg mot kløen! er det ikke fantastisk hvor bra kroppene våre fungerer kanskje?! Alt det den bare gjør helt av seg selv! utrolig!!
Bebbies i magen Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Jeg begynte å få væske i puppene i uke 16-17 omtrent. Og etter noen uker så ble den klare væska mye mer gulaktig. Bruker å sammenligne den med vaniljesaus, for det er sånn det ser ut. Jeg har begynt å lekke uten å klemme på puppene og det kommer væske omtrent hver eneste natt. Men det varierer veldig fra dag til dag og natt til natt. Jeg er i uke 26 nå. Mitt råd til deg er bare å la puppene være og ikke klemme på de. Det kan forverre problemet.
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Med datra mi hadde jeg produksjon fra uke 12, nå er jeg i uke 17 og venter enda på at noe skal skje. Hehe. Det som du pella bort, er helt sikkert talg. Det produserer man mye av i området rundt og i vortene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå