Lille søtnos Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Skal gå til innkjøp av noe jeg kan bære barnet i inntil kroppen. Har en venninne som har et vanlig bæresjal på ca 5 meter. Jeg har sett henne feste barnet der, og det virket enkelt så lenge man er blitt vist det. Så har jeg to venninner som nylig skaffet seg mei tai sjal. De sier det er enklere å bruke. Noen med erfaring på dette området? Vil nødig kjøpe enda et feil produkt. Har babybjørn og bæreslynge, men de er ikke gode nok over lang tid. Får vondt i ryggen, og de er ikke så gode for barnet heller.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Hei! Sjekk på tettinntil.com du;-) Jeg driver også og sjekker litt rundt, har lyst på sjal eller noe jeg og - men vil som deg ikke kjøpe feil. Det koster jo litt!
Lille søtnos Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har sett på den siden og flere andre, blant annet kengurulofet.no. Det jeg lurer på er om noen har et av disse sjalene og har noen mening om det er bra eller ikke. (Ser jeg lagde to tråder... Den første fikk jeg feilmelding på, men den kom visst likevel.)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har selv mei tai. Kjempe fornøyd. Vet det selges noen fin på www.mixmax.no
Lille søtnos Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Flere som har erfaring eller anbefalinger?
moo Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Vi bruker mei tai og er kjempefornøyd. Enkel å bruke og behagelig for mor/far og barn. Sjal har jeg bare prøvd litt, men er sikkert et greit alternativ. Personlige preferanser spiller vel mest inn her. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Jeg synes Mei-Tai er enklere å komme igang med enn sjal, men begge deler er VELDIG mye bedre å bære i enn babybjørn. I tillegg er ergonomien for babyen veldig mye bedre med sjal/mai-tai enn med Babybjørn. Se inn på www.tettinntil.com om du kan finne et bæretreff som du kan delta på. Da får du prøvd flere alternativer og se hva som kan passe dere før du kjøper noe. Der er det også et bruktmarket hvor du kan kjøpe/selge bæreutstyr.
LivetErEnLek Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Jeg er mei tai frelst ;-) Har ikke brukt så mye sjal, så kan igrunn ikke uttale meg om det. Mei taien er enkel å ta på, godt for barnet og godt for den som bærer. Her hos oss bruker både mor, far og storebror samme mei tai (de har den på vranga så den blir svart og jeg har et nydelig mønster når jeg bærer) og snuppa elsker det. Bare jeg tar den frem, så blir hun helt ekstatisk. Utrolig kjekk å ha med på ferieturer, handleturer osv. Jeg har en fra babyhawk og de finner du blandt annet her : www.dotedot.com
Grigri m/3 gutter Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har prøvd bæresjal og bæresele, og sjalet er helt klart mer behagelig pluss at det er bedre ergonomisk for babyen. Jeg har sluttet å bruke sjalet for min baby er ganske tung og jeg har noe kluss med ryggsøylen, men det funket kjempebra den tiden jeg brukte det. Knytingen er litt knølete til å begynne med, men med litt øving går det som en lek. Babyen ligger tett inntil deg og koser seg, og du føler deg helt trygg på at han ikke faller bak eller ned, og du har armene fri. Jeg brukte sjalet både hjemme og ute. For de som ikke har supersterk rygg er ikke usymmetriske plasseringer av baby å anbefale, f.eks sjalet over en skulder og babyen i vuggeposisjon, det blir feil belastnng. Knytinger over begge skuldrene og med babyen vertikalt er bedre, selv om han virker litt sammenballet når han sover. Du kan variere knytingene og ha ungen forover, mot deg, på ryggen og på hofta. Kan brukes til han er 3-4 år omtrent.
Antoine Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Jeg bruker masse Mei Tai og lommeslynge ) Solgte sjalet mitt ganske raskt. Det var elastisk og barnet seig nedover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå