Trolleliten Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Er det fler enn meg som kjenner sammentrekninger daglig? Noen ganger "glemmer" jeg at jeg er gravid og tror jeg får mensen hvert sekund..hehe Er i uke 23 og det står jo at du skal kontakte lege hvis kynnerne kommer ofte nok... Er førstegangsfødene så føler jeg er litt "hysterisk" ved hver minste lille ting...
VinterSol+2 Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 hei. Jeg har kynnere mange ganger daglig. Fikk rådet om å ta det litt mer med ro etter at det ble så mye at det var plagsomt en stund; det hjalp masse! (råd fra BIM) I følge min mor, som jeg alltid hører på, så skal ikke kynnere være noe problem med mindre de blir skikkelig vonde, eller regelmessige. Blir du derimot plaget av de, prøv å sove lenge noen dager og ta det mer med ro, og se om det roer seg ned. De kan nemlig trigges av stress og mas:)
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 når begynner man å få kynnere egentlig?? jeg er 18+4 og har ikke kjent noe... men så er jeg 100% sykmeldt og sover mye og slapper av hele dagen, kan det ha noe å si, eller får man det uansett??
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Jeg er i uke 17 og har allerede begynt å få kynnere. Syntes det var tidlig, men kjenner det igjen fra forrige svangerskap. Magen blir steinhard inni. er litt artig også, for nå har datra mi kjent at det er noe inni magen, alt snakket om babyen og ingen babymage var litt rart først, tror jeg.. Ser at hun gleder seg, og det er godt.
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 så magen blir bare hard? det er det hele?? heh.. sorry, jeg er helt grønn på det området
Lone35 =0) Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Ikke så vanlig med kynnere første sv.skap som senere. Vær glad du slipper unna. Det er falske rier som kan være ganske plagsomme. Jeg har masse. Den siste uka har jeg hatt hver dag. Spesielt om kveldene. Jeg er 24+0 i mårra.
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Livmora øver seg til fødselen ved å trekke seg sammen, når du kjenner utenpå magen, så er den hard. Jeg har litt mage fra før, så for meg kjennes det ut som en hard klump inni alt det myke.. Man må spørre for å få vite, veit du
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 hehe.. det er greit.. da skal jeg prøve å kjenne litt etter, men tror ikke jeg har hatt noe ennå.... magen min er veldig hard om morgenen før jeg har stått opp, men blir myk med en gang jeg har tømt blæren.. så det har kanskje ingen sammenheng takk for svar....
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Det er min også, så tror det er blæra som presser på da, bare.. Men jeg får det ellers på dagen også. Om det er din første, så kan det gå ei stund uti svangerskapet før du får dem, er vanlig at man får de tidligere når man er flergangs.
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 jeg er førstegangs, så kanskje de kommer litt senere da, men som lone sier så bør jeg vel bare være glad for at jeg ikke har det....ennå.... får håpe dine (lone) roer seg litt nå når du tar det mer med ro i sykesengen da er du ny her Anne-B? har ikke sett nicket ditt før?
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 Jeg pleier ikke å være så mye innpå her, er mest inne på Din Baby, siden jeg har ei datter fra før. Har svart på et og anna innlegg her siden jeg blei gravid. Er 17 uker på vei nå, merkelig å tenke på at jeg snart er halvgått. Snart er ungen her, uææ! gleder meg ))) Kynnerene mine er heldigvis ikke vonde, bare kjenner at det spenner seg i magen og føler meg veldig gravid da, hehe. Men husker fra forrige gang at mot slutten var de ganske plagsomme, så det kommer vel..
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 grr.. drit maskin, alt jeg skrev ble borte..... vel vel, prøver på nytt oki.. skjønner.... ja tenk, snart halvveis.... hjelp, og glede samtidig.. gruer meg mest til selve fødselen... men det skal jeg komme meg igjennom.. bare gleder meg så stort til å se den lille gutten min.. klarer ikke å forestille meg hvordan min egen lille baby kommer til å se ut.. spennende godt kynnerene ikke er vonde da.. men de kommer vel uansett før eller siden... spennende det også.. heh, naiv jeg.. neida så mye rart som skjer med kroppen om dagen.. rare greier ...
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #13 Skrevet 18. februar 2007 Ja, det er helt merkelig alt som skjer. Nå utover i graviditeten har jeg funnet ut at det er mye jeg har glemt hvordan var. Dessuten har jeg vært litt kvalm denne gangen, det var jeg ikke med datra mi.. Så det kan være forskjellig fra gang til gang. Akkurat nå kjenner jeg det slik at jeg gjerne kunne vært ferdig med hele greia og bare få ungen i hendene. Men er fint for samboeren da, han har ikke vært med på dette før..
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 heldig du da som har vært i så fin form... kvalme er det værste.. det gnager hele dagen og ødelegger mye, men den er heldigvis nesten helt borte nå... er jo greit med de 9 mnd også, for å forberede seg litt på det som kommer, men jammen er jeg utolmodig.. tror mannen min syntes det er greit at babyen ikke kommer i morgen akkurat.. hehe.. han fikk litt panikk her om dagen, men det har gått over i glede seg nå -- hihi.....
oktoberjentene;) Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 men nå må jeg nesten sove litt.. pleier ikke å være opp så sent.. heh... jaja.. natti natt
Anne-B. Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 God natt ja! Må egentlig legge meg snart jeg og, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå