ninen Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Hei!! Har ei uke ferie når jeg er ca 19 uker på vei. har lyst til å reise til New York. Noen som vet om d funker å reise så langt når man er gravid?
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Det går heilt fint! Berre pass på å beveg deg i flyet og drikk masse
Enitsirk79 Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Du blir ihvertfall ikke nektet det av flyselskapet. Vær bare obs på at gravide har litt høyere risiko for blodpropp enn andre, så hvis du kan bestille sete med god plass til å bevege beina når du sitter er det lurt. Prøv også å gå litt i flyet. God tur da:)
ninen Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2007 Takk for svar!! Blir spennende dette!!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Aaaehem...vi skal flytte fra New York til Norge naar jeg er 34 uker paa vei, og har faaatt beskjed fra lege og flyselskap om at det kommer til aa gaa greit saa lenge svangerskapet forloeper normalt. Det varierer litt fra flyselskap til flyselskap hvor sent man kan reise (de fleste har jeg inntrykk av at sier 36 uker), og jeg kommer til aa faa et brev med fra legen som er skrevet samme dag som vi reiser (i tilfelle det blir noen spoersmaal--egentlig kreves ikke dette foer etter 36 uker paa flyselskapet vi skal reise med.) Det korte svaret er at det er overhodet ikke noe problem aa reise naar du er 19 uker. Som noen sa, bare pass paa at du drikker mye vann og at du gaar en del i kabinen. Hvis jeg kan fly samme ruta naar jeg er 36 uker paa vei, kan du gjoere det naar du er 19. :-)
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 mente selvfoelgelig 34 uker :-)
minni09 Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 og husk støttestrømper!! (jeg skal fly til LA uke 25:)
CAT77 Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Ikke noe problem! Jeg skal selv til NYC om 3 uker og da er jeg i uke 26...! Skal fly direkte med Continental, noe jeg synes funker veeeeldig bra. Deilig å slippe mellomlandinger! Jeg er mer "bekymret" for hvordan kroppen kommer til å like 7-8 timers shopping om dagen slik det alltid blir når jeg er i NYC...! God tur!!!!!!
junibarn:) Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Yes! Funker helt fint! Akkurat kommet tilbake fra ferie i USA. Husk å bruke støttestrømper på flyet, og reis deg opp og gå litt under flyturen, hver 3.time - og husk og drikke mye vann Fikk også anbefalt å ta en ny toxoplasmose-test 3 uker etter jeg kom hjem igjen, siden jeg ikke hadde antistoffer i blodet fra før. God ferie!
Reds76 Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Kom hjem fra USA-ferie i forrige uke... Fløy hjem fra Las Vegas, som vil si ca. 12 timer i fly fordelt på to flyvninger... Det gikk veldig bra, men husk støttestrømper! Fort gjort å bli hoven i bena. Gå litt rundt, gjør bevegelser med føttene og drikk vann! God tur! )
ninen Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. februar 2007 takker for tips!! Nå tror jeg faktisk at jeg tørr å reise langt. Har vært litt skeptisk..Har et par støttestrømper og tror sannelig jeg skal kjøpe meg et par til :-) Jeg trodde det var dyrt å reise t USA, men får jo tur-retur billett fra tr.heim for ca 3500kr.. God tur til alle dere andre som skal ut og reise også og lykke til m svangerskapet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå