Gå til innhold

dere som har kjøpt hun mellom barn nr 1 og 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor gammel var baby nr 1?

Hva slags rase kjøpte dere,og hvorfor?

Hvor mye arbeid er d med en hund,sånn helt egentlig?

Ble hunden "satt til side" når nr 2 kom?

har disse spørsmålene,siden vi planlegger å kjøpe oss hund ... tenker veldig mye over hvordan d kan komme til å bli. Vil jo at hunden skal få et godt hjem med mye kjærlighet osv... Vi skal kjøpe hund om et års tid, da flytter vi i hus.

kan noen fortelle helt ærlig om hvordan d er å ha hund OG småbarn?:)

tar gjerne i mot råd o.l :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

datteren min var 4 da vi fikkhund igjen.

vi har schæfer tispe. langhåret. denne rasen fordi mannen min elsker de. og vi har hatt det før. de er også veldig kloke skårer høyt på slike tester.

hvor mye arbeid det er kommer litt ann på rasen du velger og hva du gjør det til. men med vår hun krever det min tre turer daglig. en litt lengre. stell av pels en gang i uken og daglig når hun røyter(schæfere røyter masse når de har røytetid) stell av poter, en gang annen hvær uke.

ja de første ukene fikk hun mindre oppmerksomhet, mendet jevner seg ut. blir som med det første barnet som også må tåle at den ikke er den eneste lenger. men nå har hunden vår funnet sine metoder for å få ekstra kos.

våres hund er veldig menneskelig. så man forsrår når hun vil noe. enten det er mat kos eller lek.

men jeg syntes det er positivt at du spør og undersøker dette for det er mange som bar bvil ha hund men ikke tenker på hvordan hværdagen med hund blir,de skal være i familien i 10 -16 år. så om hvalpen er søt så er ikke det det eneste.

de krever stell og trenger nærhet de også.

Skrevet

jeg er oppvokst med hund, den kom i hus da jeg var 6mnd og det var en dalmatiner. men vi hadde stor hage og jeg hadde to eldre søstre, så den fikk nok oppmerksomhet.

det dere burde tenke på er rasens gemytt. særlig hvis dere skal ha hvalp. en jack russell fx har et vanskelig gemytt og er visst vanskelig å trene. vi tenkte på den, sidne den er liten og ikke trenger så mye mosjon( ikke tre timer om dagen..) men da vi fikk høre dette med gemyttet fant vi en annen rase.

vi skal ha hund når vi flytter i hus, og vi har vektlagt størrelse, gemytt og hvor mye mosjon den trenger. den skal jo passe inn i en familie som etterhvert teller to barn og to voksne i jobb og den trenger tur før og etter jobb innimellom henting og kjøring. og hvis man reiser mye utenlands kan det være en ide å tenke over hvor man skal gjøre av den i ferier.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...