Gå til innhold

Flere som var uheldig under svangerskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga 3 MA, måtte ha 15 pregnil sprøyter i magen min( hadde 15 Ultralyder), falt på trappa i uke 20, hadde 6 kraftige nesebblødninger i løpet av 5 dager 8 fosset fra nesen min), hadde bekkenløsning, måtte ta akupunktur. En gammel kjerring kjørte på bilen min i uke 34.Hadde desperat hjertebank og høy blodsukker av og til, ødema på føtter. Dem stoppa fødsel på sykehus ( fikk for høy dose av bricanyl og sovemedisin) og måtte sette i gang etter på. Fødte i løpet av 3,5 med pressrier på 15 min, auau.

Ferdig å føde barn:)( Min første fødsel og svangerskap gikk perfekt )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne føler jeg meg kvalifiserttil å svare JA på!

Første sv.skap:

Styrtblødning i uke 22, fødselen startet i uke 23 og barnet døde under fødsel.

Andr sv.skap:

Gikk på blodfortynnende fra uke 6. Fikk faciales parese uke 27. Fødselen startet uke 30, fikk den stoppet. Voldsom styrtblødning

(gikk på blodfortynnede så kan trygt si jeg blødde godt ja) i uke 31.

Startet fødselen i uke 32 for da turte de ikke holde han inne lenger.

Under fødselen stakk de feil med epidural og jeg ble liggende som ett slakt på sykehus i 2 mnd til sammen, nå 8 mnd senere er jeg

ennå ikke frisk. Det gikk heldigvis flott med barnet denne gangen da, men noen ganger følte jeg at elendigheta aldri skal ta slutt.

Lurer litt på hva som skal gå galt neste gang kan du si...

Jeg hadde pressrier i 13 min siste gangen, men syntes egentlig det var ganske godt å bli fort ferdig jeg, enn å ha han med huet i åpningen for å si det sånn...

Skrevet

Huff ja, første svangerskap var en drøm, men det andre følte jeg at jeg hadde en alvorlig sykdom:

Kvalm 32 uker

Blødninger i uke 8

Karpal Tunnell syndrom (som ble operert etter fødsel)

(Smerter som gjorde at jeg gikk opp hele natten og en del plager utenom)

Hodepine 10 uker

Enormt mye vann i kroppen

Kort livmorhals og truende for tidlig fødsel uke 23

Enormt mye hjertebank

Halsbrann av en annen verden

Fødselen endte med tang og ungen var livløs da han kom ut..

Husker nok ikke all elendigheten, men var generelt i elendig form hele tiden. Huff.

Men r likevel så naiv at jeg tror det blir bedre hvis vi skal ha en til:-)

Skrevet

Ikke så mange plager som andre her,men hadde bekkenløsning fra uke 9 som forverret seg utover. Konstant uvel; kvalm, trøtt og halsbrann. På slutten av svangerskapet fikk jeg svangerskapsforgiftning. Begynte med mild grad,men endte i alvorlig/moderat grad da sykehuset til slutt fikk satt i gang fødselen en uke på overtid.

Rester av svangerskapsforgiftning sliter jeg med ennå, dessuten var jeg har jeg vært i dårlig fysisk form pga bekkenløsning.

Om jeg blir gravid igjen må jeg rett og slett ta høyde for at jeg blir handikapet i 9mnd!!!

Skrevet

tja, kan iallefall si at jeg er også ferdig med graviditet og fødsel ja...

- sykemeldt uke 30 pga høyt blodtrykk

- tilbake i stressende jobb i uke 32... noe jeg nå ser at jeg ikke burde gjort. Ingen sa takk etterpå nei....

- på overtid ble luftamulanse tilkaldt, fosterlyd på 40...

- tok én ctg på sykehuset før de løp avgåde med meg, full narkose og hastesnitt

- tre timer før jeg fikk se babyen, ferdig matet, trøtt, påkledd... ikke slik man ser for seg første møtet med babyen.... har sett bilder av h*n første timer i kurvøse... skulle så gjerne vært der med h*n... snufs.

Men det gikk jo bra ...

med andremann;

- 15 dager før termin gikk vannet (egentlig godt fordi jeg var sliten!!)

- 100 timer fra vannavgang til fødsel

- 3 hormonkurer før riene kom...

- jeg fikk feber under fødselen, måtte få antibiotika 3 timer før h*n ble født

- jordmor mente h*n gråt litt lite etter fødsel og ble litt fort blå...

- noen timer gammel ble det tatt masse prøver av h*n og røntgen av lungene ...

- 5 timer gammel fikk h*n penicilin og antibiotika

- måtte overflyttes til annet sykehus i kurvøse og sykebil

- 3 dager på nyfødt intensiv

Men det gikk jo bra....

men jeg tar ikke sjansen en gang til...!!!

-

Skrevet

- med føste hadde jeg forresten 2 store infarkt i morkaka, som ga dårlig næringstilførsel til babyen - var utrolig redd for det igjen - det ble jo ikke oppdaget før etter fødselen... gggrrrr

Skrevet

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at dette må jeg jo kunne svare ja på, men når jeg leser noen av svarene her, så skjønner jeg at jeg kunne jo hatt det mye værre.

Jeg begynte med ekstrem svangerskapskvalme i uke 5, ble innlagt på sykehus pga dehydrering og at jeg ikke hadde fått i meg mat over lang tid. Gikk sykemeldt hele svangerskapet pga dette, selv om de ble litt bedre i 3 trimester. Kunne nesten ikke gjøre noe fysisk for det endte med oppkast, så man kan si at jeg følte meg temmelig lat..

Hadde mild bekkenløsning, hadde mye hodepine i 1 trimester.

Men det som nesten var værst av alt var den ekstreme halsbrannen, begynte i uke 7 og ble bare værre og værre inntil fødselen. Noen ganger måtte jeg stå opp om natten og kaste opp bare for å bli kvitt denne brennende smaken i halsen og munn.

Etter et slitsomt svangerskap, en knallhard fødsel på over 37 timer (vakùm, klipping, revning osv), en krevende baby som for det meste skrek de første 5 mnd, så må jeg si at jeg er ikke helt sikker på om jeg orker flere barn. Lykken er selvsakt at barnet ble veskapt og friskt, vil ikke virke utakknemlig, men føler jeg har fått min dose av uflaks likevel...

Skrevet

Jepp, baby klemte på lederen mellom nyre og urinblære i uke 35, fødselen startet av seg selv 2 ganger og tilslutt måtte jeg sette inn et kateter i nyra. Etter dette hadde jeg urinveisinfeksjon og var en del inn og ut av sykehuset. Men hun ble født frisk og fin i uke 38. =)

Skrevet

Under første svangerskap fødte jeg ei lita prinsesse så altfor tidlig. Plutselig vannavgang 21+4, lagt inn på obs-posten. Jenta vår levde, men hadde jo ikke noe fostervann stakkar. Fikk beskjed om at hvis jeg klarte å holde på det nye jeg produserte, kunne det gå bra. Men bare jeg bevegde meg ørlittegrann i senga kom det jo vann... Det startet med rier 21+6 og hun ble født da. Døde på vei ut, dette fikk vi beskjed om at ville skje....

Obduksjonen viste ikke noe galt med henne, men akutt betennelse i morkaka..

Så jeg vil si jeg var veldig uheldig der. Hun var så ferdig utseendemessig, bare så utrolig liten. 27 cm lang og 355 g. Fikk hånd- og fotavtrykk og bilder av henne. Hun lever videre i hjertene våre.

Neste sv.skap var jeg selvsagt kjempe nervøs for at det ville skje igjen, men ble godt tatt vare på og fulgt opp med ul.

Jeg fødte en liten gutt i uke 34+0. Bare kjempe glad for at jeg holdt på han så lenge. Vet ikke grunnen til denne fødselen. Startet med rier. Han var vel bare klar!!

Så jeg har to flotte barn, bare at den eldste dessverre ikke fikk leve.

Skrevet

Huff, det der hørtes ut som mye! Skjønner godt at du syns du er ferdig med å få barn :)

Skrevet

Så trist Annette24m/jenteengel i himlen, begynte å gråte da jeg leste om din lille jenteengel

Skrevet

Så rørende at du feller noen tårer for veslejenta mi tingelingen *fødte 04.02*. Tusen takk!

Det er ingen god historie å tenke tilbake på nei, men jeg prøver heller å tenke på tiden jeg fikk med henne i magen min. Alle bevegelsene og sparkene hennes. Etter akkurat 9 mnd (ble gravid 6 uker etter fødselen og fødte jo han 6 uker før), fikk hun en alle tiders lillebror også, som vi koser oss masse med.

Skrevet

kan vel si at jeg var ganske uheldig under mesteparten av svangerskapet. ekstrem kvalme (gikk ned i vekt) de første 3 mnd. da kvalmen begynte å forsvinne så kom hodepinen (hver dag så vondt at jeg utpå kvelden spydde). fikk høyt blodtrykk og eggehvite i urinen. måtte på mange ultralyder og kontroller i forbindelse med det.etter hvert fikk jeg mer og mer vann i kroppen og gikk opp ca 10 kg bare den siste måneden. hadde ikke ankler for å si det mildt ;o) datt på isen da jeg var 6 mnd på vei. skadet "heldigvis" bare kneet (først vondt, så mistet jeg følelsen i kneet.har enda et lite punkt på kneet som jeg ikke har følelse i)... fikk ekstrem halsbrann og. MEN: iløpet av den siste måneden, så sank blodtrykket, hodepinen forsvant, og formen ble generelt mye bedre. merkelig! fødte gutten 4 dager før termin - en flott fødsel :o)

men satser på et bedre svangerskap neste gang ;o)

noen av oss må virkelig gjennomgå, for å få frem våre små :o)

Skrevet

Tja veit ikke om denne bør stå her,er jo barne barnematen i forhod til dere andre.men det var tøf nok for meg da.

Måtte bruke pergo for å bli gravid skulle inn til samtale om fjerning av livmora i mars,testa positivt dagen før innkallings brevet kom.Spydde i 3 mnd av pergoen,så ble jeg ekstremt kvalm av svangerskapet og ble innlagt i uke 8 på sykeshus.Pappa var veldig dårlig av kreft og døde da jeg var i uke 17,fikk fremsykda ul slik at vi fikk fortalt at det var en liten Marius vi venta.

Hadde sterk migrene hele svangerskapet,va 3 anfall pr uke.Hadde svangerskaps kløe ,urinveis infeksjon.

På slutten var jeg inn og ut av sykehus pga lite liv,men fikk ikke fremskynda ks datoen..Tok ks og fikk en velskapt liten gutt.Men etter to dager ble jeg kjempe dårlig hadde over 40 i feber.Blodforgifting kunne gått veldig galt fikk jeg vite.men det gikk bra..Streptokokk bakterie som nesten tok knekken på meg.

Sammen lagt spydde jeg i nærmere 12 mnd og hadde migrene i sammen hengende 7 mnd........

Pluss ennå flere ting som jeg ikke orker å skrive om engang.

Vel fornøyd og har de barna jeg skal ha nå :0)

Skrevet

Det er bra du orker å fortelle om det da, sånn at du ikke blir gående alene med sorgen. *snufs* felte noen tårer til jeg.

Skrevet

Glemte å si at jeg aldri skulle føde på Levanger sykehus!!!! Jeg måtte vente på 3 MA før dem sjekket meg ( med 1 MA gikk jeg 6 uker med en dø baby i magen til uka 18 , fikk ikke antibiotika etter utskrapning, fikk livmorsbetennelse), de andre døde i uka 12-13. Den 3 MA har skjedd på en brutal måte ( fikk en stikkepille på gyn og dem ventet alt forlenge med å ta meg på operasjonstue, da kom lillejenta mi rett i do på sykehus). Dem funnet ingen feil med meg:( Etter pregnilkurs fikk jeg ei frisk jente, men hadde en kraftig blødning under fødsel ( 700-900 ml) og jenta hadde navlestrengen rundt halsen.

Ferdig med barn !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...