Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å lære babyen på 4,5 mnd å sove i egen seng samt å ikke spise kontinuerlig om natten. Han fikk pupp kl 19.30....har våknet 4 ganger siden det, men jeg har vugget han i søvn. Skal jeg bare fortsette å vugge han i søvn i hele natt...og kun gi pupp når det ikke går å vugge lenger eller skal jeg gi pupp før?

erfaringer og tips mottas med bredt smil og veldig takk =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...vet ikke helt jeg. Tror jeg ville prøvd å vugge han i søvn så lenge som mulig! Det skal jo gå bra for en baby på den alderen å klare seg natten gjennom uten mat. Det gjorde lillesnuppen min når hun var rundt 4 mnd. Hun har forøvrig begynt å våkne en gang for natten igjen nå, 5,5 mnd. Men hs sa at når babyene er rundt 6 mnd. kan man begynne å avvenne dem med nattamming. Om de våkner kan man gi dem en slurk med vann, og til slutt lærer de seg at det ikke er noe som frister ved å våkne om natten (ingen pupp og kos fra mamma). Så du kan jo eventuelt tilby vann. Og hvis han "slår seg vrang" så kan du lempe ut puppen :)

Skrevet

jeg hører på type grining jeg.... ved sutring og vanlig grining får han ikke pupp, men mer skikkelig grining får han pupp! Ang tilvenning av seng; har du latt han leke litt i sengen på dagtid? uro over hodet på han? det har vi og nå koser han seg når han blir lagt i sengen!!!!

ang mat på natt; en annen ting jeg har gjort er at han får pupp, men med en gang han slutter og spise blir han lagt tilbake - så ingen kos på natten... han ligger da våken en god stund, men blir ikke tatt opp igjen. Det fordi da vet jeg jo at han har spist....

lykke til

Skrevet

ammeproblemet mitt om natten er at jeg er lat, ammer i sengen og ender alltid med og sovne. Nå har skuldrene begynt å slå seg vrange etter særdeles teit sovestilling, så nå må jeg slutte med samsoving. Hvis ikke får jeg avtagbare armer.

Skrevet

latskap lenge leve !!!!!

du får legge babyen din over i sin egen seng når du har ammet, slik at h*n blir avvent med samsovingen - hvis det er det du vil. For da blir h*n jo vant til å sove i egen seng, og det gjør det vel kanskje enklere med å få h*n til å sovne selv.

Vår lå ofte en stund før han sovnet, men nå går det veldig fort hvis han er mett og trøtt...

og som sagt har han nå de siste nettene sovet rundt.

Skrevet

Du kan håpe på en 5-timers periode på natt etterhvert... Dermed er det lurt å amme rett før din leggetid, så får du kanskje en lang pause til 4tiden i morges. Mer enn det er fåfengt første natten.

Skrevet

hei hvor lenge går han uten mat på dagen. dette kan gi en pekepinn på når han egentlig er sulten igjenn.

men hvis du klarer å bysse han i søvn så er det nok ingen fare. min har jo sovet hele natta mer eller mindre fra fødselen så de kan jo. men det kan hende at du blir nødt til å gi et par ganger i natt når han er vandt til å ha tilgjengelig pupp hele natta. så når han kansje virer mer sint kan det være lurt å prøve. men det bør kunne gå en 3-4 timer mellom. lykke til du kan komme til å få noen slitsomme netter frem over men det går og så har du ikke vondt i armene dine etterhvert.

jeg er slik at jeg sover altid galt med armene mine så jeg har nesten altid vondt i skuldrene mine om morgenen og litt utover.

Skrevet

juhu....det holdt til 22.20...ny rekord. han var sulten, men spiste ikke allt. Det er igjen formelk i begge puppene.

Prøvde å bysse, men det var tydelig at det ikke gikk. Nå skal jeg legge meg selv og håper han klarer frem til kl 01 hvertfall.

tar å setter en flaske vann inn på rommet vårt, så kan jeg prøve med den i natt.

Skrevet

snupp er fire mnd straks, og det lengste hun har sovet i ett strekk uten å våkne er 7 (8?) timer. til vanlig sovner hun ca 8, sover til tolv, så til 6-7 og så til 9, men da for å stå opp. han er vel kanskje litt for liten til å få vann? men det vet jeg ingenting om, så jeg skal eg ikke uttale meg..

Skrevet

Jeg ville ha gitt han pupp når det har gått en 3-4 timer.. da er han sikkert sulten igjen og da må han jo få mat.

Jeg legger jenta mi(like gammel som din) klokka elleve.. (her i gården sliter vi nemlig med å få lagt henne før det) tar henne opp for pupp klokka tre.. med en gang hun våkner slik at hun ikke ligger og griner også blir tatt opp.. da føler hun pupp er belønning og blir vanskeligere å avvenne nattmåltid tror jeg.. så er det noenganger opp en gang til for mat rundt 6-7 og noenganger sover hun til rundt 8-9

Er hun veldig våken rundt 6-7 hender det jeg legger henne i senga sammen med meg til vi står opp noen timer senere. Da får hun puppe så mye hun vil.. jeg er somregel i koma uansett for jeg er jo hekta på dette forumet her og får aldri kommet meg i seng om kvelden hehe.

Skrevet

jeg ville bysset til det ikke går mer.. så gitt mat;) mn ikke oftere mat enn hver 3-4 time.. ;)

Skrevet

Prøv å drøye pupp til det er absolutt nødvendig. Med litt jobbing kan du fint få soveperioder på 4-5 timer, som Expat sier. Jeg vet, jeg har prøvd da snuppa var like gammel som poden din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...