Gå til innhold

Hun blir liksom aldri ordentlig ferdig med forkjølelsa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på snart 4 mnd er forkjøla for 3. gang siden jula. Var på legevakta 1. juledag pga tett nese og hoste. Legen sa at d ikke var noe farlig, men at babyer kunne bruke 2-3 uker på å bli frisk. Hosten hørtes verre ut for oss voksne enn for babyen. Å ta m babyen ut på trilletur var ikke noe problem. Jenta vår ble frisk etter 2-3 uker, men etter noen dager ble hun tett i nesen igjen. Forkjølselsen varte også denne gangen i litt over 2 uker, men etter ca 5 dager var d på'n igjen. Synes så synd på henne. Hører at hun ligger og hoster nå også, men sover heldigvis likevel. Skjønner ikke hvorfor d skal være slik... Jeg fullammer, og trodde da at hun var mer skånet for å bli syk... Bør jeg dra til legen? Hun ligger på vårt rom og vi lufter ut på dagen, og lukker vinduet før hun legger seg. Skjønner ikke at hun får trekk på seg i løpet av dagen heller...

Dette ble langt, men håper noen kan gi en litt fortvilet mor noen gode råd på veien!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så et innlegg på God Morgen Norge om at barn under 3mnd som hoster skal man ta kontakt med lege, men din er jo 4mnd...

Men hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med fastlegen, kanskje for at jeg er en liten hønemor!!!!!!!!

bedre å sjekke det ut synes jeg.

håper hun snart blir bedre.

Skrevet

Hei.. Sånn hadde jeg det med dattern min også. Hun var skikkelig forkjøla i hele januar.. Tror det var knapp en uke hvor hun var frisk, så ble hun dårlig igjen..

Men jeg gikk til legen da hun hadde hostet og harket på nytt og da fikk hun pencilin av legen og det hjalp.. Er heldigvis frisk nå:)

Skrevet

Hei. Har akkurat samme greia med min lille på snart 6 mnd. Han har stort sett vært forkjøla, eller rettere sagt tett i nesen siden han ble født, men som de sier; så lenge allmenn tilstanden er bra ,så har barna det helt fint. Han var skikkelig forkjøla med hoste for noen uker siden, dro på legevakten og fikk beskjed at han hadde virus-infeksjon. Det var helt vanlig og de gav ikke antibiotika mot slike typer infeksjoner. De går over av seg selv. Noen barn er bare rett og slett "forkjøla-barn". Helsesøster sa til meg at de små som var mye syke det første året, ofte var godt beskytta mot sykdommer senere, og det er jo en trøst. Forhåpentligvis vokser de det av seg, og til da får vi bare fortsette og dryppe med saltvann- det hjelper hvertfall her i huset:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...