Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Å som fikk samvær med tilsyn "innvilga", hva hadde egentlig barnefaren gjort? Mener altså grunnen til at han kun får samvær med tilsyn... Å i en rettssak, hva blir egentlig sagt å gjort? Er det sånn at det er om å gjøre å grave frem mest mulig dritt om den andre? Eller går det egentlig fint for seg? Er skikkelig nervøs....:/ Håper noen med erfaring kan svare....
winneboo Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Har ikke kommer så langt som til retten vi da, fikk advokaten min til å sende pappaen et brev hvor det stod at jeg tilbudte han samvær hver lørdag fra kl 12-18 under tilsyn. Take it or leave it! Heldigvis tok han det, å ha i grunn holdt kjeft siden. Grunnen til at jeg nektet samvær alene er pga rus, noe pappaen selv har innrømt for meg.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har heller ikke kommt så langt, ennå. Blir mekling først. Men eg forhøyrte meg med en advokat om hva jeg skulle gjøre om vi ikke ble enige. Først skulle jeg legge fram hvordan jeg vil ha det, og godtok han det ikke skulle jeg be han om å la det gå til sak. Men viktig at jeg ikke stod til hinder for samvær, noe jeg ikke gjør heller. Ellers gikk de fleste rettsakene rolig for seg sa han, var ikke lengre vitner el. mye skitslenging. men jeg håper det ordner seg før det. Vktigste er at man ikke skriver under på noe før en annen part har lese det som står der. Det viktigste tror jeg var å få den daglige omsorgen.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har kommet igang med rettslig prosess. Har hatt 1 forbredende rettsmøte, og skal i 2 rettsforbredende møte 1 mars. Rettsforbredende møte er akkurat som rettsak, men uten vitner.Man sitter i rettsal, men sin advokat og dommer og sakkyndig tilstede, men det er ikke så stivt, og alle kan be om ordet. I min sak har det vært forsøk på max med skittkasting fra barnefars side- og det har vært stygge fæle beslyldninger - som slo tilbake på han selv. Vant ingen ting på det i først omgang. Vi går vel snart mot hovedforhandling - som er selve rettsaken - og der er det vitner og vitneforklaringer og hele balletten!! Det er nok varierende om dt er skittkasting, alt kommer an på advokatene, og hvilke triks de bruker og hvor rent de spiller. Min barnefars advokat har tatt vann over hode flere ganger, og har rett og slett driti på draget, men det tok tid å komme med alle bevis på at det var drittkasting som det ikke var hold i. Og vondt som bare det å bli beskylt for alle de tingene...... Ønsker deg lykke til - og håper advokastene deres er mere saklige. Men, alle advokster sier at barnesaker er de aller værste sakene med tanke på skittkasting. slik er det bare .......
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 HI her... Tusen takk for svar:) Vet med sikkerhet at det blir mye skittkasting i mitt tilfelle, men håper i det lengste at dommeren er grei nok til å ikke la det gå for langt.... Syns det er godt at noe blir gjort etter snart 10 år, men likevel.... Dette er dritskummelt, å jeg klarer ikke tenke på noe annet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå