Gå til innhold

hvordan vet man om det er influensa som har slått til???

Anbefalte innlegg

Skrevet

offff, jeg synes litt synd på meg selv her. Har hatt konstant vondt i hodet i fire dager, paracet hjelper ikke. Jeg har hatt litt vondt i halsen og litt hoste og snørr, i dag fikk jeg verk i kroppen, særlig ryggen, og feber. Føler meg skikkelig dårlig selv om jeg ikke er veldig forkjølet. Har temp på 38,5. Hvordan kan man vite om det er influensa eller bare vanlig forkjølelse???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkjølelse setter seg stort sett bare i øvre luftveier, så det høres veldig ut som influensa...

God bedring :-)

Skrevet

Når du har fått influensa vet du det som regel, mer langvarig og mer alvorlig enn at man er pjusk. Er typisk å få vondt i rygg etc. Jeg hadde influensa i julen, lå i nærmere to uker og var dønn stiv i nakken. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet:) God bedring.

Skrevet

når man har influensa er man skikkelig syk, og ganske lenge.

å være sengeliggende 1-2 uker er ikke uvanlig.

Slapp, ryggvondt, vondt i kroppen, feber. enkelte får mage-trøbbel

Vondt i halsen er vel ikke typiske influensa-symptomer, men annet enn det høres det ut som om du kan ha blitt smittet, ja.

Det er mange som blander forkjølelse og influensa, men forkjølelse (med hoste og snørr) er ikke det samme.

Selv har jeg aldri hatt influensa som jeg kan huske ... selv om jeg har vært svært så forkjølt mange ganger.

Isolerer meg litt på kontoret i disse dager, for jeg har ikke lyst til å bli syk!

God bedring!

Skrevet

ja har influensa selv her,har hatt det i 1 uke nå:( slapp,hoster,vont i hodet(paracet hjelper ikke)vont øverst i halsen(i svelget,sikkert etter å ha hosta masse),tett i ørene(vont der også)nakkevont,og masse slim som ikke vil ut!Tar vitamin C da,sånn 1 grams brusetablett,og skyller med saltvannsoppløsning i nesen..Skikkelig ille å være SÅ syk når man er gravid,er jo så mye tyngre enn til vanlig også..

Skrevet

Influensa kjennetegnes aller mest av høy feber, verk i kroppen, og at du er så dårlig at du ikke orker å stå opp av senga. Influensabegrepet er desverre litt utvannet, men å ha influensa er en alvorlig tilstand, der allmenntilstanden er kraftig redusert!

Forkjølelse er jo også alvorlig, så du kan være veldig syk uten å ha influensa da.

Skrevet

har det ikke helt greit for tidem jeg heller, skjelver og fryser som går over til svette og kjempevarmt. vondt i hodet og kroppen. Får i meg lite mat og lillegutten min ligger i ekstra opphetet basseng i magen min og gir fra seg mindre spark enn vanlig, stakkar liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...