Gå til innhold

6 mnd og mat!!!! trenger hjelp og råd


to ganske tette og helt ferdig

Anbefalte innlegg

Dette er mat for dagen hun er 6 1/2 mnd, veier 8700g og er ca 70 cm lang

 

KL 06 til 0630 MME ca 200ml drikker aldri mer enn 170ml

KL 10.30 grøt, hel posjon og vann til grøten

KL 1430 165ml MME hun drikker aldri opp alt og spiser deretter litt over et halvt middagsglass (6mnd)

kl 1830 grøt en hel posjon og MME av ca 130ml drikker alt fra 50 - 100 ml

 

hva synes der om dette? trenger kommentarer på dette føler det er noe som ikke stemmer hu er liksom ikke interessert i melk, grøt da spiser hun som regel opp alt, samme med middag.....

 

Please gi meg kommentarer på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

blir missunnelig jeg når jeg leser hvor flink pia di er....vil ikke ha min... 5-6 skjeer m grøt til frokost hvis jeg er heldig.

litt fruktpure etterhvert.

5-6 skjeer m grøt til kvelds hvis jeg er heldig.

 

eller bare pupp.....

 

LEI!!!

 

var vel ikke dette svaret du var ute etter men:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er heller ikke så interessert i melk etter at han begynte å få grøt og middagsglass. Pupp vil han ikke ha mer. Vi skiftet tuttene på tåteflaskene, og han drikker mer nå. På helsestasjonen sa de at de skal ha ca halv liter melk i døgnet.

 

Vår dag ser slik ut:

Ca. 07 180 mme

0930-1000: hel porsjon grøt

Ca 12: Banan, frutti etc.

Ca. 1330: 150 mme og halvt middagsglass (6 mnd)

Ca. 16: Frukt, frutti etc. Ev. litt mme hvis han har drukket lite før på dagen.

18: hel porsjon grøt

19: 150 mme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Min jente er født på samme dag som din og deres måltider for dagen ser omtrendt helt identisk ut... Min får enten grøt eller melk til måltider...Hun får aldri begge deler til ett måltid, ellers så ser det ganske likt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj san her henger nok vi litt etter....

Gutten min får mm og nesten en hel banan til lunsj, kanskje 1-2ss med middag sånn av og til (når han vil ha)og en grøtporsjon til kvelds. Trodde ikke de skulle ha så mange fulle måltider da de var 6mnd. Jeg ammer X ant iløpet av dagen så han trenger sikkert ikke så mange måltider enda. Han legger på seg veldig bra og er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt nølende til å begynne med et helt fult måltid til men helsesøster sa at så kenge det gikk fint for magen var det bare å gi. Det er jo den veien det går uansett og de fleste barn har vell fått grøt fra 4 mnds alder......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spiser gutten min, han er 9150g og 69 cm

 

Kl 08.30 = ca 150ml MME

Kl 11.30 = maisgrøt blandet med ca 100-150 ml MME + en del fruktpure

Kl 15.00 = 200 ml MME

Ca kl 18-19 = maisgrøt blandet med ca 100-150 ml MME + fruktpure.

Kl 20 drekker han litt MME som han sovner til..en plass mellom 50 og 100 ml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjelle på barn som har fått MME og MM..... det er viktig å huske på når fast føde skal introduseres. MME barn er nok litt tidligere ute med å begynne med fast føde og øke måltidene.... MME er nok en del tøffere for magen enn MM og det gjør at de tåler det litt bedre. MM barn synes det er så digg med puppen at det blir litt "dumt " og slutte. Skulle ønske jeg kunne gi min lille MM men av pers grunner gikk ikke det. Uansett veldig godt og få råd ang mat, men ser at noen legger barna senere enn 1900 og dermed får inn 5 måltider. Kaja er helt skutt når kl er 1830 hun får grøt og MME da og sovner som en stein kl 1900 og sover til 0700 neste morgen.

 

Holder dere barna opp for å få i dem 5 måltider eller vil de bare ikke legge seg tidligere?

 

Hvor mye sover deres små om dagen? Vi kaller vår lille for tutti lakenskrekk, sover max 1 1/2 time om dagen. Skjønner ikke helt det, hun er trøtt når hun våkner etter 10 min, men vil ikke sove???? KAn dette ha noen sammenheng med maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...