Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 14 mnd. Hun har virket i god form, flott almenntilstand. Målte fordi jeg synes hun var litt varm. Bør jeg holde henne hjemme fra barnehage i morgen?
Blomman Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 ja , det er feber så hun bør nok være hjemme i morgen......
annie-77 Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Nei, om hun er pigg i morgen tidlig så ser jeg ingen grunn til å holde henne hjemme. Er jo nesten ikke feber da.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Hjelp! Delte meninger. Trenger flere svar her altså. Hun virker pigg da, hun gjør det og har gjort det i hele dag.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 38 og over er feber. Man bør ha en feberfri dag hjemme før man sender barna i barnehagen. Både med tanke på eget barn og de andre barna. Sender du barnet for tidlig i barnehagen kan det fort bli sykt igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Hjelpes! Her synes jeg folk er nesten litt overhysteriske! Jeg ville målt tempen i morgen tidlig, og er den under 38 og hun virker helt fin i formen så ville jeg sendt henne i bhg. 38,2 grader på kvelden kan vel knapt kalles feber!
annie-77 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Da synes jeg du skal ringe barnehagen din i morgen og høre hva de mener. Har jo litt å si om hun har forkjølelsesymptomer i tillegg da. B.hagen vår er ikke streng mhp feberfrie dager, de ringer heller om det skulle bli nødv. fordi unger blir sykere under dagen eller får feber.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Dette er da ikke feber,kroppstemp.er da ofte høyere på kvelden,men hadde det vært på morran så hadde jeg holdt henner hjemme.Hvis hun flyr og er i aktiv lek før leggetid så kan temperaturen stige uten at hun er syk.
2 søte småpiker Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Datteren vår har hatt virusinfeksjoner i fleng nå, og feber gjerne annenhver natt o.s.v. Vi spurte legen om dette med en feberfri dag og han sa da:Det er formen på morgenen som bestemmer om de kan gå i barnehage/ hos dagmamma. Selv om datteren vår hadde feber om natta kunne vi fint sende henne til dagmamma om hun var feberfri og i fin form om morgenen!
RajaPia Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Jeg fikk beskjed om at over 37.5 var feber. Når et barn har feber er det noe som ikke er helt riktig hos barnet. Bør det da i f.eks barnehage...... Jeg personlig holder meg til "regelen" om en feberfri dag hos mine barn.
anni ke n - med ny baby Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Normal temp er mellom 36,5 og 37,5!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 alt over 38 er feber, Hadde aldri sendt henne i bhg, håper ikke du har gjort det heller... Barnas imunforsvar blir også sviktet ved feber, vil du at hun skal bli enda sykere?
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 19. februar 2007 #13 Skrevet 19. februar 2007 38,2 i kveldstemperatur går nesten ikke an å regne som feber. Da må jenta ha en forholdsvis lav kroppstemperatur til vanlig synes jeg. Alle har høyere temp om kvelden, akkurat som noen over her skrev. Hvis formen er bra (og det sier du jo at den er) og hun ikke har over 38 imroegn tidlig (eller i dag morges nå da), så ville jeg absolutt sendt henne i barnehagen. Ingen tvil! Jeg ser at mange velger å holde barna hjemme for den minste ting, og det er jo sikkert flott for mange. Men for de av oss som faktisk har store problemer med å få tatt seg fri fra jobben ukentlig, så er det bare ikke så enkelt. Dere kan sikkert reagere på det, men sånn er det. Hvis sønnen min har 38,2 i feber en kveld og er feberfri og i fin form dagen etter, så er jeg ikke engang innom tanken på å holde han hjemme. Jeg synes alle dere som alltid er så raske til å dømme de som ikke tar en feberfri dag hjemme, ikke viser særlig vilje til å sette dere inn i andres situasjon. Dessuten er det stor forskjell på barna ift hvor mye og hvor ofte de får feber. Det er jo ikke feberen i seg selv som er farlig eller smittsom. Man må jo ta helhetsvurderinger.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #15 Skrevet 19. februar 2007 Hovedinnlegger her. Hun hadde ikke feber i dag tidlig. Hun var aktiv og klar for en ny dag virket det som. Jeg valgte derfor å sende henne i barnehage. Dere som sa jeg ikke burde, hadde rett!! Hun var hele dagen i barnehagen, jeg ringte en gang og alt var bra. Men når jeg kom hjem (mannen henter) så hadde hun temperatur på 38 igjen. Denne gangen veldig sutrete. Gikk noen timer og feberen steg til 39. Så i morgen blir hun i alle fall hjemme!! Jeg tok et feil valg. MEN jeg tror det kunne gått begge veier. HI
Nickeguri Skrevet 19. februar 2007 #16 Skrevet 19. februar 2007 Dette var som å lese om datteren min i forrige uke, det! Hun var borte fra bhg på mandag pga feber og forkjølelse. Feber på kvelden, men feberfri på tirsdag. Da var hun i bhg. På ettermiddagen og kvelden kvelden steg temperaturen, og hun fikk feber. På onsdag var hun veldig slapp med 39,7 i feber. Forkjøla med feber resten av uka, og hun måtte derfor bli hjemme både onsdag, torsdag og fredag. Ikke sikkert dette gjelder alle da......
Mona2 Skrevet 20. februar 2007 #17 Skrevet 20. februar 2007 Til HI! Gutten min hadde idag tidlig 37,7, og jeg valgte å holde han hjemme da han var veldig urolig i natt og hostet og pustet tungt. I tillegg har alle barna i familiebarnehagen vært syke unntatt min gutt, så jeg tenkte bedre å være føre var. Så her sitter vi hjemme og han er i veldig god form. Bitte, litt varm, men ikke mye.... Har litt dårlig samvittighet pga jobben, men tenker som så, at hadde jeg sendt han i barnehagen idag hadde han sikkert blitt skikkelig syk imorgen, ettersom det går influensa i barnehagen.... Kanskje jeg nå slipper unna det verste... Men det er en vanskelig avgjørelse å ta tidlig på morgenen etter en strevsom natt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå