Gå til innhold

Da bad han meg om å flytte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 30 dager til termin, og jeg har ingen plass å være. Bor på hotell i natt, men så vet jeg ikke. Vet ikke om jeg vil ta ham tilbake hvis han ber om det, han såret meg veldig. Er vel ikke normalt å kaste ut samboeren bare på grunn av en krangel (selv om det var jeg som overreagerte),

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si unnskyld, og forklar at du overreagerte. Et eventuelt samlivsbrudd bør vel være litt mer gjennomtenkt når det er barn inni bildet.

Skrevet

Dere må ta dere en lang prat, om hvordan dere vil legge opp deres videre liv. Det er helt uakseptabelt å kaste ut sin gravide samboer, og jeg synes maktballansen i et forhold blir helt feil om en krangel kan få sånne utslag. Ønsker du virkelig å leve på din samboers nåde, og tør du virkelig å ha en så ustabil og uforutsigbar bosituasjon nå som du snart har en ekstra å ta vare på?

Når det er sagt synes jeg det blir litt enkelt å flytte fra hverandre pga en krangel. Dette kan dere klare å ordne opp i, og det koster lite å be om godt vær så lenge du selv vet at du overreagerte. Men i denne sammenheng bør du også ta opp at dere må gjøre noe med bosituasjonen deres. Går ut fra at det er han som eier, siden han kastet deg ut. Og vær klar over at dette ikke er noe som kunne hendt hvem som helst. Du må ta vare på deg selv også.

Skrevet

Uff, dette høres veeeldig tøft ut for deg!

Ja, jeg tror nok det er fornuftig å be om unnskyldning hvis det var du som overreagerte. Men når det er sagt, er det veldig drøyt å kaste deg ut pga en krangel, og i hvert fall nå som du snart skal føde! Jeg håper han innser det!!! Så sånn sett var det jo han som virkelig overreagerte.

Dere trenger helt klart en alvorsprat sammen. Uansett om det blir endelig brudd eller ikke, skal du jo ha mye kontakt med denne mannen senere fordi dere har et barn sammen.

Jeg håper virkelig at dette ordner seg for deg! Hvis ikke: har du ingen nær familie i nærheten hvor du kan bo en periode? Bor de langt unna? Kanskje ikke så greit å reise langt nå som fødselen nærmer seg. Vet ikke helt hvordan det er å evt bytte fødested nå så sent heller. Men jeg håper at du kan være et sted der du føler at du kan slappe litt av nå fram mot fødselen, samt i tiden etter fødselen.

Vel, dette var kanskje ikke så mye til hjelp, men jeg krysser i hvert fall fingrene for at ting blir bedre for deg! Det unner jeg det virkelig! Ta vare på deg selv!!!!

Skrevet

Kaste ut sin gravide dame hørtes litt drøyt ut.

Kanskje det er like greit?

Jeg kan ikke råde deg til enten det ene eller det andre. Du kjenner ham selv best.

Men min søster vurderte å gå fra sin mann mens hun var gravid med deres første barn. Men tenkte at man må jo prøve. Hun prøvde i 14 år, og de fikk totalt 3 barn.

Hun angrer på at hun ikke tok skrittet ut for 14 år siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...