Guttemamma til tusen :) Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har så lysst å feire denne dagen så bra som det går ann å feires:) jeg skal ha mødregruppe på dagen på bursdagen hans..har dere noen tips på hva jeg kan finne på da? Hadde jo vært gøy å ha noen hatter og gøy til de små, men vet ikke hva det skulle være! Går liksom ikke ann å sette de rundt bordet for å kose seg med kake..for jeg har bare en høystol, og de griser jo mere enn de spiser:) Gi meg tips!! Og hva kjøper jeg i bursdagsgave til han????
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Så kjekt med ettårs bursdag. Blir sikkert stas det, spesielt med mange ettåringer til stede. Vær allikevel obs på å lage minst mulig styr rundt det hele. En ettåring har ikke så stor glede av masse folk og stort selskap, som kanskje mammaen har :-0 Når det er sagt, så synes jeg det er unøvendig med hatter og styr til de små. Det er nok vanskelig å få til å sitte på hodet. Ha heller en del leker på gulvet som de kan kose seg med. Bøker og byggeklosser og slike ting. Ting som hatter, leker og styr og støy kommer i senere bursdager. Ja, tro du meg! Så kaker og kos gjøres nok best på mammas fang. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Eller dere kan legge ute et teppe eller en festlig papirduk på gulvet og ha piknik i stua. Da kan de sitte sammen og spise kake. Tar du papptallerker og sånn kan du bare krølle sammen alt og kaste hele greia etterpå. Dere kan ha krone og bursdagsang, men noe stort mer enn det tror jeg går barnet hus forbi for å være helt ærlig.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Håper du har stort bad så kan alle bade tilslutt:)Jeg hadde ventet et år til jeg..Men lykke til:)
Isotta Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Gøy med ettårsdag! Kan ikke de andre ungene ha med høystol da? Slik pleier vi å gjøre det når vi har barselgruppen på rundgang. Så kan alle sitte rundt bordet og grise med spaghetti, pølser eller hva de nå liker (Jenta mi fikk nudler på ettårsdagen, hennes favortitt!) Og litt kake til slutt. Ballonger er ofte gøy og spennende, og ellers litt fargerik pynt. Og masse tid til å prøve å pakke opp gavene, det er jo kjempespennende. Vår jente fikk det Fisher Price-huset til ettårsdagen, dyrt men gøy. Ellers blir sikkert lekekjøkken veldig spennende i løpet av året, eller gåbil hvis han ikke har. Eller kanskje dere får så mange leker av andre at dere heller satser på en parkdress, sko eller lignende? (Personlig synes jeg det er altfor gøy å kjøpe leker til å gå glipp av en slik anledning, men det er jo meg...!) Lykke til, og gratulerer med den store dagen.
Raffna Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Vi hadde 1-årsfeiring på lørdag. Vi blåste opp masse ballonger som de minste kunne jage rundt i stua - det var veldig mye underholdning for en billig penge - også så enkelt! Også kan gjestene få med seg noen ballonger hver hjem, så slipper du ha stua full etterpå. Vi serverte pølser, enkelt for alle kidsa å spise. Også ble det litt sjokoladekake etterpå, men det var egentlig mest til de voksne ;-)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2007 tusen takk for svar alle sammen:) tenkte det var greit å høre med dere her inne, siden det ikke er så alt for lenge siden dere har feira selv, og har da ei god erfaring:) til vanlig så pleier vi å ha en salat eller noe til oss voksne i mødregruppa, så får de små smake litt rundstykke eller noe som vi har til. Tenkte heller at jeg kanskje skulle sette is på bordet og oppskjært frukt som det går ann å ha på toppen, så kan de små få det?? kanskje ha en bolle med noe kjeks eller sånn i også? så likte jeg ideen med ballonger.. det blir stas! Kan jo fylle lekegrida med ballonger, og ta de ut når maten er ferdig og det er leketid:) jeg ser veldig frem til dette (som dere sikkert skjønner:o) og er ikke bekymret for at det blir for mye for lille gutt! Han er jo i mødregruppa annenhver uke, og han storkoser seg! Prøver å ha han på fanget for å gi han noe mat..men det nytter ikke, han vil bare ned til de små å leke igjen:) tar gjerne imot flere tips:)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Jeg bakte boller og muffins til podens ettårsdag og det var kjempestas. Lett å spise for små barn ) Også kjempefint med fruktsalat/oppskjørt frukt, mens is blir bare griseri... Vil anbefale at dere begynner med noe ordentlig "mat" (f.eks. pølser, rundstykker eller lignende) før dere går over til god-sakene... Rosiner er forresten kjempepopulært her hjemme, og det er Mariekjeks (eller alle mulige andre kjeks) også.
Tredjemann på vei :D Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Ja, enig med deg over her i at man ikke må gjøre alt for mye styr ut av den første bursdagen... Det kan bli slitsomt for disse små! Jeg så bare på bursdagen til min lille at han ble helt utslått etter en ettermiddag med kun nærmeste familie og et rolig kakebord uten mye styr rundt. Holder i massevis med de menneskene som står dem nærmest, og oppakking av gaver osv. Du hadde ikke tenkt å arrangere stolleken og fiskedam m/godteposer med det samme også? Hehe, neida jeg bare tuller. Har lest "profesjonelle" tips ang. den første bursdagen, og de anbefaler at man tar det i rolige stille former. Kos dere masse, og tolk ungen din ang. når det blir for mye osv...
Tredjemann på vei :D Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 ja forresten, jeg glemte jo å nevne at ballonger slo veldig godt an her også! ellers holder det med de vanlige lekene dere har fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå