Gå til innhold

Jeg gir snart opp, er så dårlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg fire mnd gravid og fremdeles kvalm, har kastet opp i hele dag, og når jeg er ferdig er jeg bare like kvalm igjen. Trodde dette skulle være over snart jeg!!

Fler som har et oppløftende håp og gi meg, at det gikk over for noen av dere i uke 16-17... Orker snart ikke mer. Går jo utover studier og alt.

Har i tillegg konstant (og da mener jeg konstant) hodepine, som forverrer seg når jegg ligger ned. Våkner derfor hver morgen med dundrende hodepine i hele hodet som varer helt til jeg legger meg igjen. Er dette hormoner eller unormalt? Blodtrykket mitt er normalt.

Blir så sliten og lei av dette at det grenser seg til en depresjon her, er så drittlei av å være dårlig og asosial. Ikke spiser jeg nok heller, med den kvalmen hengende over meg hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var kvalm og dårlig form til uke 16-17 sist også ga det seg;) så det går an.

Skrevet

Hei Phiphi

Jeg forstår deg så godt. Det er slitsomt når smerter og ubehag overtar hele oppmerksomheten din. Men husk at du kan ta Paracet mot hodepinen. Ellers så kan du jo prøve å leve litt på sjokoladekjeks f.eks -som du spiser ofte. Bare du får i deg næring. Kvalmen pleier å gå over til 2.tri men kan nok henge igjen hos noen.

God bedring. klem

Skrevet

Du følges vel opp av legen iforhold til kvalmen? Hodepinen din kan jo skyldes dehydrering. Og det er ikke bra. Kaster du veldig mye opp, kan det være at dutrenger innleggelse for å få intravenøs næring. Finnes gode kvalmestillende tabletter å få hos legen. Forsøkt det? Vær klar over at hvis man kaster opp mye og dehydreres, så kan dette gå utover elektrolyttnivået i kroppen/blodet- som igjen kan føre til hgjerteproblemer hos den gravide. Så dette med ekstrem svangerskapskvalme er noe alle skal ta alvorlig og ta hensyn til. Jeg har i begge mine svangerskap bare kunnet glemme å være i noe som helst aktivitet fra uke 6 og utover. Nytter ikke å forsøke å være "flink og tapper" og presse seg i denne situasjonen.

Men nå vet ikke jeg hvor plaget du er...ville bare gjøre deg oppmerksom på alvoret i tilfelle du ikke har fått snakket med legen din om dette.

Lykke til videre!

Skrevet

vet godt hvordan du har det,har det helt likt . Spyr hele dagen,har lavt BT og vont i hode.er i uke 18.begynner og bli lei. men det er ikke mye og ofre for det vi får etter 9 måneder.

Skrevet

huff, stakkars.. Jeg var kvalm konstant og kastet oppdaglig til inntil en uke siden, da gikk jeg til akupunktur, noe som hadde umiddelbar virkning på meg, så det vil jeg anbefale å prøve hvis du ikke har prøvd da.. Klem fra

Skrevet

Ikke gi opp kjære deg.... jeg har lidd veldig av kvalmen.. vært innlagt også.. nettopp sluttet med kvalmstillende og det går utrolig bra... de værste ga seg for meg i uke 16....

som jeg så noen over her hadde skrevet så må du ta dette alvorlig.. du kan bli dehydrert og det er ikke bra ....

har du prøvd kvalmstillende fra legen din da??

jeg gikk på afipran.. det hjalp meg til å få i meg mat.. var fortsatt kvalm, men kastet ikke maten opp igjen....

masse god bedring ;o)

Skrevet

En venninne av meg var mye kvalm under begge svangerskapene, og fikk mye hjelp av akupunktur. Det er verdt et forsøk! God bedring!

Skrevet

Du får min største medfølelse! Jeg har det akkurat likt som det. Er snart 15 uker og kjempekvalm og spyr flere ganger daglig. Er også kjempeplaget med hodepine og da kaster jeg enda mer opp og blir kjempedårlig. Akupunktur hjalp meg litt med kvalmen men ikke mot hodepinen. Den er nesten verst nå syns jeg. Hadde det slik forrige svangerskap også, og det gikk over. Men det er vanskelig å se lyst på det når man er så dårlig. Man mister liksom all motivasjon og energi. Håper du blir bedre snart og kan nyte resten av svangerskapet. Og så får du jo en fantastisk hærlig unge etterpå:)

Skrevet

Hallo ;) jeg var kvalm fra uke 6 lr 7 og til nå er jeg 17 + 3 og er framdeles kvalm og kaster opp .. men jeg må spise hver gang jeg blir kvalm for da blir det litte grann bedre. hmm har hatt litt hodepine jeg også men det er ikke ofte.. så håper kvalmen gir seg for oss begge ;) VELDIG SLITSOMT :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...