Gå til innhold

hva synes dere om navnet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Amund?

Driver og tenker så mye på navn for tida at jeg ikke klarer å fordøye dem helt:-)

Noen som har forslag til navn? gjerne norske el norrøne, ikke bibelske (dvs ikke navn på profeter ol i bibelen) og ikke sånn kjempepop som feks sander, mathias, tobias, alexander og sebastian.

Da hadde dere vært snille asså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempefint!! :o)

Skrevet

Eg synes at Åsmund e skikkeli fint!:)

Når jeg får en sønn skal han hete Isaac Nikolai:)

D er d fineste guttenavet jeg vet om:)

Skrevet

Enig med Dandi som ikke vil ha oppbrukte navn. Ikke at de ikke er fine, men "alle" heter det.

<<<

Har ikke funnet navn til Lillegutt enda vi heller, så jeg leser tips med stor iver.

Skrevet

Amund er kjempefint! Tenker på selv, sammen med Audun, Ludvig, David og Julian...

Ikke lett dette med navn nei!

Skrevet

Brede er nydelig, Lone! Synes Brage, Endre, Erlend og Håkon er kjempefine navn også, men de liker ikke den vordende far dessverre....

Skrevet

Amund er nydelig, og iallfall ikke noe motenavn. Et navn som holder seg godt, synes jeg. Passer godt både på et barn og på en voksen.

Ellers liker jeg Åsmund, Tormod, Tollak, Vebjørn, Vemund ...

Vi har sannsynligvis bestemt navn på gutten i magen, men det sier jeg ikke bort - er redd for at noen skal "rappe" det. Det er samme gate som de over, men veldig sjeldent. Er litt sær, jeg innrømmer det ;-)

Skrevet

Jobber i bhg og har desverre mine assosiasjoner til Amund...men det er et fint navn!

Hvis dette blir en gutt skal han hete Viktor (norsk navn som betyr seier)

Blir det en jente blir det nok Selma (norsk navn og betyr eeehhh...gudhjelm...:)

Har også tenkt litt på Olav, Edle og Erle som noen fine navn.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg kallte gutten min for Ulrik jeg.Det er ikke et vanlig navn.Sliter selv med å finne et navn som passer til det.Får visst gutt denne gangen også

Skrevet

Åå!!

Ny ide!!

Gustav!! Et navn jeg bare smelter for...passer til Ulrik også, synes jeg..litt motvekt liksom??

Neiii, vet ikke, jeg...men Gustav er fiiint, da:)

Skrevet

hihihihi nei der streika samboern min gitt hihihihihi....han var ikke enig i det.

Men det er fint ja:)

Skrevet

ååh..teit han er'a!! hehe:)

Ulrik er iallfall et fint navn!

Lykke til på navnletingsferden, da!!

Skrevet

De fineste guttenavnene jeg vet om er Iver, Bo og Vetle, men min kjære samboer er dessverre veldig uenig med meg der. Andre fine navn er Snorre, Trym og Birk - norrøne navn som ikke mange blir kalt i dag.

Skrevet

jeg og liker vetle, trym, snorre, og birk, men sliter med det samme seg deg.. barnefaren er så uenig som det kan bli=p hehe

Skrevet

Amund står øverst på min liste. Syns det er et fint navn.

Auden er også et fint navn. (står som nr to)

Andre fine

Simen, Henrik, Ole, Annar

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for Ferdinand dersom det ble gutt, men det viste seg å være ei jente inni der...;-))

Synes Ferdinand er et kraftig maskulint navn. Brage, Birk og Scott er også flotte navn.

Skrevet

Rart det der med assosiasjoner man har til navn.Jobber også i barnehage og det er uaktuelt å oppkalle sønnen etter de værste rampene der liksom:-)

Synes det er endel navn som blir litt ødelagt av rare eller dårlige assosiasjoner (altså da mine!), hadde ikke kommet til å kalt ungen min Nora (da tenker jeg på syltetøyfabrikk), Tine står for Tine meierier eller samme navn som de nålevende medlemmer av kongefamilien feks. Tilogmed Emil blir litt for Emil i Lønneberget for meg. Jeg er litt skrudd. Positive assosiasjoner fungerer andre veien.

Ferdinand er et flott navn, assosierer det med tegnefilmen om oksen ferdinand som ville lukte på blomster isteden for å sloss. Men det er jo en fin assosiasjon:-)

Skrevet

Synes Amund er fint. Hva med Svale, Torbjørn eller Sivert?

Skrevet

Vi hadde bestemt oss for flere år siden, at om vi fikk en sønn noen gang, skulle han hete Adrian. Nå er han på vei, og det er jo helt typisk da, at nå heter jo "alle" Adrian. Synes det er fryktelig kjipt. Men nå har vi jo bestemt oss for det, så...

Skrevet

Amund er fint da :) Her kommer nok en liten Sivert en gang i juni... hihi! Oppkalt etter min oldefar!

Skrevet

Amund er et nydelig navn. Det minner veldig om det vi har kallt vår yngste sønn, Eimund. Det er et gammelt norsk navn som ikke så mange har hørt før.

Ellers liker jeg Viljar, Vegard, Ask, Erlend, Eivind, Sigurd, Sivert .....

Lykke til med navnevalget!

Skrevet

Ivo,David,Eilef, Tjalve syns jeg er fine navn.

Også Odin da,d skal lillegutten i magen hete =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...