¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Til og begynne med sov Jenny på ryggen, men nå som hun klarer å rulle, ruller hun seg over på siden. Vi legger henne også en del ned i sengen på siden fordi hun sover bedre sånn, og klarer å roe seg ned nesten med en gang vi legger henne. leste nettopp på lommelgen.no at sideleie øker risikoen for krybbedød...ble litt skremt da ja.. men hva skal vi gjøre?!! Hvordan sover din baby?
Murmeline Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Tips for å unngå rulling/forflytting i seng: lag en rull av to håndkler, legg disse på hver side av babyen, gjerne soveskinn over. Slik blir det trangere og mer vanskelig å flytte på seg:)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2007 har prøvd, men da blir hun sinna ja.. er det virkelig så farlig da?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 hva men en slik babysafepose da? Vet ikke om det går an til så små men! Lykke til;)
LisaColli Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 jenta mi sover også på siden i blandt..visste ikke at det også var farlig..må jo være bedre med tanke på at gulp renner ut da.. og hva er det egentlig som er farlig med sideleie og mageleie??
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 sideleie og mageleie bedrer fordøyelsen og barnet puster bedre. Barn med magesmerter/kolikk roer seg bedre på magen. Men øker også sjansen for krybbedød..hvorfor vet en vel ikke? jeg tenker at de da sover så tungt og godt at de kan glemme seg av, pustesenteret tar litt lang pause...bare tanke fra meg...eller at de i mageleie kan legge hodet inntil madrassen og sover så godt at de ikke våkner og snur hodet...? vår gutt har alltid sovet på rygg..men så begynte han å snu seg til venstre sideleie og sovnet slik, men la seg over på rygg når han hadde sovnet og tok hodet til høyre. men så hadde han noen dager nettopp da han la seg helt over i høyre sideleie og to netter så sov han på magen..men våknet den ene gangen for han låg på armen og fikk vondt...sover best på ryggen siden han er vant med det. Men har lest at når de selv legger seg i side/mageleie skal de få ligge slik, men en skal ikke legge barn i mageleie bevisst. Legger som regel gutten vår ned i senga i venstre sideleie, for da finner han bamsen og sovner fort. legges han i ryggleie så finner han ikke roen på samme måte og snur seg selv til sideleie...
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Jenta vår sov på siden til ho var godt og vel 5mnd, nærmere 6 mnd. Då flytta ho inn på eget rom og etter det har ho berre sove på ryggen. dei siste vekene har ho sovet i sånn pose, for då sover ho mye bedre og natta gjennom. Alle er forskjellige
♥Tiny Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Hun ruller seg over på siden når hun skal sove, men sover på ryggen mesteparten av natta tror jeg.. Hun klarer å bevege seg over på siden og rundt i senga med babysafe posen også da Hun er 7 mnd.
Lille søtnos Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Jenta vår har sovet stort sett på siden. Det er det hun liker best. Nå i det siste har hun begynt å sovne noen ganger når vi legger henne på ryggen også. Snart snur hun seg vel selv, og vi kommer ikke til å feste henne i en bestemt stilling med pose.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Gutten vår sover på ryggen. Hadde jeg vært deg ville jeg nok gjort noen av de tipsene ovenfor. Vår har begynt å rulle,men heldigvis ikke i sengen. De skal vel være sterke nok til å flytte hode nå hvis de ikke får puste,men jeg hadde ikke vært sikker....
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 Gutten min ligger som regel på magen med knærne under seg. Han er snart 10 mnd.
Mammasin Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 Hun ligger på begge sider og på rygg. Synes det er trygges å legge henne på siden om jeg ammer på natt og hun ikke har rapet. Da får hun lett opp gulp. Helsesøster anbefalte dette også men nå må jeg spørre henne igjen, var ikke klar over at det var større fare for krybbedød på siden, trodde det var først og fremst på magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå