Gå til innhold

Er litt bekymret.. Hun blir så fort trøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt på 5 mnd tåler å være våken kun kort tid tilsammen.. Om hun har sovet en dupp på 2 timer, så kan hun holde ut 2 timer våken etterpå. Men om hun har sovet en dupp på kun 30 min, så holder hun ut kun 1 time.. Leser om andres barn som godt kan være våkne i 2 timer selv etter en kort dupp på 30 min..

Jeg vet barn er forskjellige, men jeg begynner bli bekymret.

Hun har faktisk blitt "verre" i det siste. Hun trengte mindre søvn da hun var mindre...

Håper noen kan svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun er i en periode der hun vokser mye?

Jeg har også hatt en baby som har sovet mye. Han har sovet hele natta hele tiden, og også mye på dagen. Du skriver ikke noe om hvordan jenta di sover på natta. Hvis hun er en del våken på natta, så er det kanskje døgnrytmen som er problemet?

Skrevet

Takk for at du svarer meg!

Hun sover på natten, men hun spiser gange mange ganger likevel. Dvs hun våkner for mat, men sovner med engang igjen.. SÅ tror ikke det er døgnrytmen. Men samtidig er det ikke sikkert den søvnen hun får mens hun spiser og rett før og rett etter kan regnes som effektiv søvn...(?)

Skrevet

Da har det ikke noe med døgnrytmen å gjøre.

Kanskje du kan regne sammen all den tida hun er våken gjennom døgnet. Hvor mye er det? Jeg skrev opp ei stund med min, da han var 2-3 måneder, og jeg kom fram til at han var våken ganske nøyaktig 8 timer hver dag. Det kan godt hende at jenta di har en del våkentid, selv om du ikke synes det blir så mye sammenhengende. Husk å regne med måltidene om natta som en del av våkentida.

Skrevet

Hun er nok våken ca 8 timer i døgnet. Men da har jeg ikke regnet med nattmatingen. SÅ med den blir det vel kanskje 9 timer..

Hun er 5 mnd.

Takk for svar:)

Skrevet

Alt er nok i skjønneste orden! :-)

Vær glad for at jenta di sover mye, det er sunt for de små det!

Skrevet

Alt er nok bra :) Gutten min er 9mnd og sover 12-14 timer om natta og ca 2-3 timer på dagen. Stort sett 13 timer natt og 2 timer på dagen,så han er våken 9 timer i døgnet,de timene går det i hundre her. Bare bra for de små å sove mye :)

Skrevet

Lukas er på samme måte, kan sove en dupp p dag på 3 timer men maks våken 2 timer!

Skrevet

Min gutt var også slik på den alderen. Jeg bekymret meg aldri for det, og det var ingeting galt:-) Frem til han var rundt 7 mnd var han aldri mer enn 1,5 time våken om gangen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...