Gå til innhold

Vann


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

Drikker deres små noe særlig vann? Får ikke i tassen her noe særlig, rynker på nesa og vil ikke ha. Har prøvd å gi han av tutekopp (som han ikke skjønner noen av), av tåteflaske og vanlig glass. Men det går seg kanskje til etterhvert? Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mi jente(6mnd) er ikke så veldig glad i vann, men drikker det best når hun får med teskje. Drikker også godt av glass men syns tutekoppen er litt rar enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leander syns det er fryktelig rart å drikke vann. Men jeg fortsetter å gi han så kanskje han venner seg til det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp begynt med vann, så det er ennå ganske uvant for han og han drikker ikke mye. Den beste måten å få i han på er faktisk fra teskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gir dere barna deres vann? For at de skal bli vant til det eller? Her går det bare i pupp og grøt.. Kanskje bi burde begynt med vann vi også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav også min bare pupp, men så har jeg lest (fra en bok om mat fra helsestasjonen) at barna bli tørste av grøt og at vann er den beste tørstedrikk og at det bør introduserer fra 6 mnd alder. Det er fortsatt viktig at de også får melk, så jeg tilbyr han både vann og melk etter grøtmåltidet. Jeg forhørte meg også rundt og fikk da tilbakemelding at det var lurt å begynne med vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, takk for svar. da får vi kanskje starte med vann her også da.. Men foreløpig så er det bare smaksprøver han får med grøt...måtte starte på nytt igjen etter at han ikke ville ha da han var syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

me har begynt med litt vatn i tutekopp, men han har foreløpig ikkje skjønt so mykje av koppen. Har fått beskjed om å vera tolmodig, so kjem det vist etter kvart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få han til å skjønne tut-koppen blandet jeg i litt eplejuice(uten sukker) Da ble'n motivert ja :) men vann har han fått smake en god del ja. liker det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kok opp vannet, og la det avkjøles til kroppstemperatur. Kan være at det er for kaldt for tassen din? Noen barn er veldig sensitiv på temperaturen på maten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...