Gå til innhold

Hvorfor kjøper dere brudekjoler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri helt skjønt det, siden den skal brukes kun en gang, og sikkert kommer til å henge i skapet etterpå. Dyrere blir det jo også, eller?

Har det noe med det å gjøre at de fineste kun er til salgs, og ikke kan leies?

Litt kjekt å få høre, før jeg selv skal ut på prøving;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har aldri vært i tvil!! Både min kjole og hans antrekk skal kjøpes!! en av grunnene er selvfølgelig at de fineste må man kjøpe, en annen grunn er at jeg ikke vil gå i en kjole som er brukt før. Vil ha en som bare er min. Dessuten er det ett minne for livet synes jeg. jeg har med tiden ikke lyst at den skal henge i skapet, men jeg vil kjøpe 2 stk montere en til meg og en til han som jeg vil ha de utstilt inni. Så er det jo ganske koselig å gå å se på kjolen å tenke tilbake på den utrolig flotte dagen.

nei her er vi ikke i tvil!! Den vil jeg ha for alltid!!!!

Skrevet

Jeg har vært å prøvd mange steder, men har liksom ikke funnet noen som er til leie. De jeg har sett har ikke vært noe blikkfang for å si det sånn, ikke for min del iallefall. med sterke farger, noen tilogmed med puffermer!! Har nok noe med mote å gjøre også da. Kjolene til leie er jo ikke akkurat årets modeller.

Men har nå funnet et engelsk nettsted, tips fra ei her inne,

bride-by-design.com, hvor jeg kan sende bilde av drømmekjolen, og de lager den til meg, etter mine mål. Da betaler jeg 4000,- inkl frakt. Det er jo billigere enn å leie i Norge! Så det skal jeg gjør!

Skal leie til mannen min. Kan leie årets modeller til 2500,-

Skrevet

Tror absolutt at man får kjoler i siste mote selv om man bare låner. Har vært forlover til to, så jeg har vært med på prøving. Ikke noe gammelt rask de prøvde, akkurat.

Men alt dette er vel smak og behag. Det blir nok så jeg leier, og er fornøyd med det:)

Skrevet

KOmmer sikkert til å kjøpe en brukt en. er so såmange fine brukte kjola...og så er de jo ofte billigere enn å leie. pluss at du kanskje får i jen når du selger de i jen:)

Skrevet

Det var ikke leiekjole den jeg falt for, og det fikk jeg dessverre ikke vite før etter at jeg hadde falt for den. Men når det er sagt, så tar dem rundt 8000 for leie og jeg betaler 10000 for denne ny. Og da har jo jeg mulighet til å selge den etterpå, så det blir faktisk billigere...

Skrevet

Fysøren. kosta det så mye å leie... trodde det kosta bare 6000. da kommer jeg i allefall til å kjøpe en brukt:) Noen som har en fin kjole i str 36-38? hehe

Skrevet

en leiekjole skal aldri koste mindre enn 8000kr å leie,for den skal ikke ha vært brukt flere ganger enn 1!!!!!!!! Jeg kjøpte min Maggie Sottero 2006mod brukt for 5500kr m/undesrkjørt.Er super fornøyd!falt for den med en gang og visste at det var kjolen min!

Skrevet

Leie kjoler, leies ut opp til 3 ganger....

Og prisene varierer. Er ikke sånn at alle kjolene leies ut til over 8000kr.

Min leiekjole koster 5500kr, jeg er den 2 som skal ha denne kjolen.

Nypris på kjolen er 11000. Så jeg syns det var er grei pris.

Jeg var ute etter noe jeg likte, og den kjolen var ikke til salg. Syns det var helt greit at det var en leiekjole.

Skrevet

Leieprisen varierer veldig. Der jeg prøvde kjoler kunne jeg få leid den ene kjolen jeg lurte på for 5500, da var den brukt en gang, eller så kunne hun holde av en helt ny en i samme typen som jeg som du skjønner ble første til å bruke men det kostet 1000 kr mer- så det er også mulig å leie HELT nye kjoler hvis du må ha det. Ellers sa hun i salongen der jeg tilslutt fant drømmekjolen min at fler og fler brudebutikker satset på salg og ikke utleie av kjoler lengre for da slapp de alt styret med rensing ol... Vet ikke jeg men skjønner jo at det er ulik praksis på ulike steder

Skrevet

Jeg kjøpte kjole fordi jeg fikk den billigere enn leieprisen.. Skule i utgangspunktet leie helt til drømmekjolen hang på salg i høst.. Så jeg sparte 1500 kr på å kjøpe.. Og jeg kommer til å prøve å selge den etter bryllupet. Sambo skal leie klær.. Gidder ikke å kjøpe til han..

Skrevet

Hvorfor leie når du kan eie sier nå jeg.

Det koster fra 5000 å leie en kjole,og på qxl får du en skreddersydd kjole til under 4000.Da var ikke valget så vanskelig for min del ihvertfall:)

Skrevet

Jeg fant ut det var billigere aa kjoepe en jeg..Og da fikk jeg en jeg ville ha, laget til mine maal...

Skrevet

Jeg har en kjole som har hengt i skapet i snart tre år, tror det er str. 36 eller 38. Bor utenfor Bergen. Todelt med stropper og litt "dilldall" framme på overdelen. Skjørtet er helt glatt. Jeg synes den er ganske fin:) Du kan få bilde om du vil, har tenkt å selge den!

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Fordi den kjolen jeg ville ha ikke er å få leid...

Skrevet

Får helt bakoversveis når jeg leser innleggene deres. Skjønner at jeg er heldig som bor her jeg bor, for her koster det 3500 kroner å leie kjoler og fra 3000-7000 å kjøpe. Har ikke sett noen dyrere på de to salongene som er her, selv om det er nye kjoler. Men da er det vel kanskje ikke de mest eksklusive merkene, men synes de har mye fint jeg. Vurderer faktisk å få sydd kjole for det koster faktisk ikke stort mer enn å kjøpe en ferdig. Har prøvd en kjempefin helt ny kjole som bare kostet 4500 å kjøpe, men fargen er ivory så jeg er litt i tvil på om jeg kanskje heller vil ha en litt lysere kjole...

Skrevet

Jeg kjøpte, fordi kjolen kostet "bare" 5600 , den hadde aldri vært brukt , var designerkjole (verd 35000 visst) (den er kjøpt i butikk)

Om jeg skulle leid den ville jeg bare tapt på den med tanke på evt senere salg. Derfor ...

Skrevet

jeg fikk beskjed på brudesalongen i stavanger i januar i år at det ikke går ann å leie lenger. i følge de så var det ingen som leide ut kjoler eller anntrekk til brudgom i rogaland...

Skrevet

At de ikke leier ut kjoler mer enn tre ganger???

Det tror jeg faktisk ikke en DØYT på! Da lyver de godt....

Butikken er jo selvsagt interessert i å tjene mest mulig penger,

og jeg tror neppe det er slik at de "kaster" en kjole som er brukt tre ganger... Når jeg har vært på Agape f.eks å sett på leiekjoler,

er mange av de (spesielt dee mest populære modellene) veldig slitt

under slepet, misfargede av brunkrem på den delen som kommer

over brystene, og mange perler henger bare i noen tråder og holder på å falle av... Og denne skulle liksom være ferdig renset!!

Nei da fant jeg ut at jeg ville KJØPE kjole, og jeg var så heldig å finne DRØMMEKJOLEN(!!!!) min, en Maggie Sottero kjole, helt ny, sydd til meg, for bare 3000 kr!! Å leie en kjole koster sånn gjennomsnittlig 7000, så da var jeg aldri itvil engang!

Skrevet

Jeg har kjøpt pga at det var en økonomisk bedre deal enn å leie. Itillegg så er jeg rimelig perfeksjonist på klær... Helt greit å leie og kjøpe brukt hvis det er som nytt, men er det antydning til slitt, så vil jeg ikke ha det! Det gjelder for brudgommens klær også:)

Skrevet

Jeg skjønner jo at folk ikke vil gå med slitte brudekjoler, så jeg tviler på at de en får leid på profesjonelle butikker ikke er det. Men hvordan får man bestilt skreddersydde kjoler på QXL?

Og hvordan gjør dere det når dere kjøper brukt, og må ha kjolen litt omsydd?? Må ha tips;)

Skrevet

Hei Marsha!

Jeg har bestilt ny kjole over nettet,

og bestilte en standard størrelse 42. Kunne få den sydd til mine mål,

men jeg tar noen tabletter nå som forandrer kroppen, så da har jeg avtalt med ei som syr brudekjoler her i distriktet til å sy inn/ut kjolen min når bryllupset nærmer seg :o)

Lykke tiL!

Skrevet

Hanne_Marte! Sa de det? Jeg ringte dem nå på nyåret og da gikk det an å leie herreklær iallefall! Ellers kan du leie herreklær på Eiki på Bryne og jeg tror de leier ut brudekjoler på den salongen de har på Bryne! ;o)

Skrevet

fy søren så sleipe de var da!!

det fikk jo oss til å kjøpe i stede for å leie. endte med kjole hor brudesalongen i stavanger til 15000 uten tilbehør og klær til han hos miranda på kvadrat. Miranda på kvadrat sa foresten akuratt det samme... at det ikke gikk an å leie lenger

Skrevet

Jeg kjøper ny kjole fordi jeg ikke følte meg komfortabel med å leie eller kjøpe brukt. Skal jeg spare på noe med bryllupet så vil jeg heller spare på andre ting, kjolen skal være perfekt;-) Og jeg fant ut at sjangsen for å få den "perfekte" kjolen tross alt er avhengig av et stort utvalg av kjoler og å få den riktig tilpasset, dersom en ikke skal satse på flaks.

Selgerne der jeg kjøpte kjolen var råflinke, og fant en kjole som var akkurat slik jeg ville ha den. Men som ofte er må den tilpasses litt, og da er jeg glad de tilpasser 500 kjoler der i året.

Jeg har sett etter kjoler på finn.no men fant aldri drømmekjolen. Dessuten nyter jeg å få hjelp av kyndige til å finne matchende sko, tilbehør osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...