Gå til innhold

Når begynte dere med smokk til nurket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...kanskje dumt spørsmål men...

Er det noen "regler" for når man begynner med smokk?

Jenta vår er bare litt over ei uke gammel, og hun er såpass snill at jeg ikke har tenkt tanken på smokk engang. Men så lurte jeg plutselig på her om det er noe som heter "for tidlig" når det gjelder å begynne med smokk?

Noen som har noen gode smokk-tips?

Hilsen førstegangsmamma....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 uker. Mammaen hans var smokk fram til da ;o)

Skrevet

sies at en ikke skal begynne med tutt før ammingen er i orden..min begynte med tutt når han var ca 4 uker, pga han ikke ville sove om nettene uten puppen i munnen. men tok en god stund før han tok den skikkelig. bruker den kun når han skal sove=)

Skrevet

Begynte allerede på sykehuset lillekaren her.

Skrevet

Har du lest "mamma for første gang" av Gro Nylander? Der er det et fint kapittel om temaet:)

Selv skulle jeg ikke gi smokk for tidlig, redd for å ødelegge amming som ikke var helt i rute osv. Men snuppa fikk smokk av personalet på nyfødtintensiv. Gjett om jeg ble sinna når jeg oppdaget det!! Men hun koste seg med den stakkar, mens mammaen var på en annen avdeling. Så glemte vi den litt bort, og hun sluttet å ta den. Da hun var 1mnd ca, måtte jeg slite for å lære henne smokken igjen, bruker den mest som lyddemping og krise-løser når puppen ikke er helt klar, vi er ute på tur osv.

Hvis du er smokk selv, kan smokken være en befrielse for deg og puppene dine. Ammingen bør være ordentlig etablert, og du bør vite forskjell på sult og suttebehov, slik at babyen ikke "slankes" med smokk. Men det lærer man jo fort da.. Ikke alle babyer tar alle smokkemerker. Her funker NUK, har ikke prøvd andre. Hvis nurket sliter med å skjønne smokken, bare prøv igjen, og igjen. Til slutt skjønner de fleste hvordan den funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...