Alvepike Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Dere som tok med vaakum, var det noen som ikke revna i det hele tatt? Jeg hadde vaakum og revna ingenting, fødsels legen bli skikkelig overrasket og jordmor brukte bare 5 min på å sy. Var jeg bare skikkelig heldig eller?
selfangerkjerringa Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Tja... jeg ble klipt, men revna i tillegg. Men det kan nok ha litt å gjøre med at jeg holdt på VELDIG lenge med pressing, jenta kom med panna først, og sto fast en time med hodet halvveis ute av hullet... neppe bare vakuumet sin feil altså.
Alvepike Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2007 au, det hørtes fryktelig vondt ut!!
Mamma'n te linnea Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Ble klipt helt opp,de fant plutselig ut at jg var for trang,syns de sydde en evighet.
selfangerkjerringa Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 ikke godt nei... brukte myyye lenger tid på å komme meg etter det enn etter andre fødsel, der jeg pressa i over en time før det ble haste-ks.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Jeg hadde vaakum og revnet ingenting:-)!! Følte meg heldig då ja!!
Nicita73 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Jeg sydde kun ett sting, men han ble ikke dratt helt ut.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Jenta mi var stjernekikker. Jeg ble klippet, revna ikke noe mer enn det.
Luni og go'gutten =) Skrevet 18. februar 2007 #9 Skrevet 18. februar 2007 Jeg revna ganske bra, heldigvis ingenting innvendig. Jeg fikk bedøvelse i forkant, jeg tror de gjorde seg klare for klipping.. Jeg ble sydd litt over 30 min.
LivetErEnLek Skrevet 18. februar 2007 #10 Skrevet 18. februar 2007 Jenta mi var også en liten stjerenkikker, ble tatt med vakum, ble ikke klipt og revnet ikke noe. Sydde ikke et eneste sting faktisk :-) Veldig fornøyd med det ja.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #11 Skrevet 18. februar 2007 Vakum og totalruptur. Kunne gått bra om ikke gutten var så brei over skuldra mente jm..
snull Skrevet 18. februar 2007 #12 Skrevet 18. februar 2007 vakum og totalruptur og dyp vaginalrift - ble sydd i 3.5 t ;-( Ble klipt og revnet i forlengelsen av klippet.. ALDRI mer vakum!!
Alvepike Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. februar 2007 uff da , må ha vært fryktelig vondt!!!
yr<3 med 2 gutter! Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 Her var det klipp klipp (5 sting), i tillegg en liten rift (2 sting). Var da kommet til stadiet "klipp meg opp fra magen og ned, bare den der ungen kommer ut NÅ!", så det gjorde ikke så mye, liksom.. Var første og foreløbig eneste gangen, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Husker jeg tenkte; "f..., og så all den smøringa for ingenting.." Tok grundog feil der, fikk jo verdens herligste unge - vår sønn!
Tess30 Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 revna krafti to plassa og æ blei klept..au..uten bedøvelse!!! Jenta mi va åsså stjernekikker! Ks neste unge altså...
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 hadde vakuum forløsning første gangen, og jeg revnet heller ikke noenting.. flink lege kanskje? jeg hadde smurt meg med olje de siste månedene, så kanskje det hadde noe å si?
så var vi 4 Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 revna litt, men var bare noen få sting (3-4 tror jeg). De satt lenge og diskuterte hvordan jeg hadde revnet for det var ikke sånn man vanligvis revnet.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Vet ikke!!!! Vet at jeg ble sydd, men fikk besked av jordmor, da jeg spurgte om jeg havde revnet mye, om at jeg skulle passe mit med den lille, så skulle hun nok gjøre jobben sin.............!!!! Nei, ingen drømme jordmor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #19 Skrevet 18. februar 2007 her ble det vakum etter tre timer med pressing... hun kom med ansiktet opp, og bakover- så panne kom på en måte først.. satt bom fast og vakumen løsnet to ganger, så tredje gangen måtte hun ut , de hang over magen og satte bena på sengen og dro av alle krefter.. jordmor fikk ikke støttet opp da, og pga måten Mie lå på og og store trykket da hun kom ut- det rakk jo ikke akkurat og vie seg ut - så ble det nesten total reptur ( lukke musklen revnet ikke helt bare to tredjedelere). også ble jeg klippet litt først for at de skulle få inn sugekoppen- så hilsen samboeren min: det var ikke et pent syn der nede. syntes litt synd på meg selv da altså, og om det skulle bli en neste gang så kommer jeg til å være LIVREDD for at det skal skje igjen.... uten like hell etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå