Gå til innhold

Hjelp!! NUPPER i ansiktet på lillegutt, 1 mnd i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dette kalles hormonutslett og at de forsvinner av seg selv...

Men hvor masse av dette skal de få? Syns han har fått så mye, spes rundt ørene og i bakhodet...

Det ser så sårt og ømt ut... Finnes noe som kan smøre på? Eller er dette helt smertefritt for de små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sa til oss på sykehuset at de små ikke gjorde seg særlig mye utav disse hormonutslettene, og at vi ikke skulle smøre dem.... vet ikke jeg - jenta vår får innimellom sånne prikker rundt om i ansiktet/på hodet, men de forsvinner i løpet av dagen, og dukker opp igjen andre steder... rare greier.

Skrevet

Lillegutt har også hatt mye av dette. Han hadde veldig mye. Han hadde i hele ansiktet og nedover ryggen, brystet, i nakken og på hodet. Tror ikke det var noe vondt. Men jeg smurte på fuktighetskrem da.. (locobase) for han ble også veldig tørr i hudet, og har en tendens til å klore seg veldig opp i ansiktet når han har tørr hud. Han har litt nå også, men ikke like ille som det var for et par mnd siden. Han er nå 3,5 mnd..

Skrevet

Spånne hvite "kviser" mener du? Gutten min fikk masse sånne da han var liten, mens jenta på 3 uker bare har 3-4 stk.

Jeg har lest at det hjelper å smøre på morsmelk. Ellers går det over av seg selv etter hvert. La dem bare være.

Skrevet

6 ukers utslett eller hormonutslett heter det og er helt ufarlig. Tror ikke det er vondt heller, og det forsvinner nok snart.

Skrevet

Sprut på litt morsmelk det hjalp på tassen min da han var liten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...