Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Jeg fikk innkalling til tannlege i dag, om at jeg har fått tildelt time 2. mars. Jeg ringte tannlegen å fortalte at jeg var gravid i 18 uke og om jeg da skulle vente til barnet er født med time. Jeg forstår ikke vits å betale penger for kontroll når jeg ikke kan bore allikevel. Jeg nekter å båre uten bedøvelse.........Å dessuten har jeg ikke noe vondt i tennene heller. Og hvis det viser seg at jeg har hull, så må jeg sikker på ny kontroll til høsten før jeg kan bore. Blir så oppgitt!! Jeg driter ikke penger heller...... Syns dere jeg skal ringe å avbestille, å heller bestille ny time i august?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Vet ikke hvorfor jeg skrev i dag.. hehe dessuten er det er jo søndag. Det var på fredag jeg fikk innkallelse
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Du kan vel få bedövelse? Xylocain er ikke farlig for fosteret tror jeg. Og röntgen kan du også ta, det er så liten stråledose og såpass langt unna babyen at det er trygt. det er dumt å vente, hva om du må rotfylle hvis du går for lenge? Det er i alle falll dyrt! Lykke til!
Klompens 4. (høygravid) Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Lokalbedøvelsen du får er av så liten mengde at det ikke er noen risiko for babyen. Jeg skal bestille time til tannlege selv og må sannsynligvis også bore. Har også et par vonde visdomstenner som skulle vært tatt, men mulig (etter å forhørt meg med tannelegen) jeg utsetter akkurat det til etter fødselen. Største ulempen er, som du antyder, kostnadene. Uff ikke akkurat billig å gå til tannlegen nei!
Aprilbebis i magen <3 Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Det er ikke noe problem å gå til tannlegen. Jeg var hos tannlegen når jeg var 12 uker ,fortalte tannlegen at jeg var gravid,så vi skippet røntgen,det var det eneste..hadde hull så han båret i vei ellers er det bare å komme seg av gårde så ikke det utvikler seg videre evt visst du har hull.... Er hvertfall kjipt visst det går så langt at en må rotfylle... Selv om det alltid er kjipt å gå til tannlegen,dyrt er det også.... men vio er jo avhengig av tennene våre,,,
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Du kan trygt gå til tannlegen og borre selv om du er gravid.Det er rønken du skal være forsiktig med. Bedøvelsen du får hos tannlegen har ingenting å si på fostret ditt.
Nanna1976 Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Jeg hadde gått til tannlegen hvis jeg hadde vondt i tennene. Hvis ikke hadde jeg utsatt det. Ikke bare på grunn av at du helst ikke skal ta røntgen, man skal helst unngå å bore opp gammel amalgan fordi det da frigjøres en del giftstoffer. Har du vondt i en tann og risikerer rotfylling som en anne snakket om her ville jeg sef gått.
Kummin&Lillesel Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 Jeg var til tannlege jevnlig de første to månedene av graviditeten. Spurte mye om det var trygt og sånn (spurte både legen og tannelgen), men begge sa at det slett ikke gjorde noe. Og da får man jo bare stole på dem. Jeg har også vært til ultralyd etter dette, og på daværende tidspunkt så alt fint ut på alle måter, så h*n har tydeligvis ikke tatt noen skade av det. Jeg hadde gått. Selv skal jeg en gang i mai. Gjør meg ikke noe. Bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite. For de store tannoperasjonene vil jeg helst utenom!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå