*bolla pinnsvin* Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Folk er tydeligvis i harnisk over at noen stjeler skattepengene "deres" ved å snylte på trygda. Personlig gir jeg heller litt penger til småbarnsforeldre som har det trangt enn å sponse opera i Bjørvika...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Ingen som nekter deg å gi bort penger vel?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Men det fins da ordninger for folk som har så dårlig råd at de risikerer at barna sulter f.eks (for da ville jeg skjønne lovbrudd uten problemer). Dersom man mener at ordningene for småbarnsforeldre her i Norge er så dårlige at det generelt må være greit at småbarnsforeldre er svindlere, så burde man vel heller jobbe for å bedre forholdene. Og vet man helt sikkert at det kun er fattige småbarnsforeldre som svindler? Har du sett noen pålitelig statistikk på dette?
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Teit sammenligning, da kan man jo lage sine egne regler ettersom.... Personlig synes jeg det er ufint å snylte både på trygd, forsikring o.l.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2007 HI her! Selvfølgelig er jeg enig i at man ikke skal snylte på trygden. Poenget mitt er at folk er så indignert over at skattepengene deres blir stjålet, men det er søren meg ganske mange ting det brukes skattepenger på som jeg personlig ikke har noe særlig lyst til å bidra til. Sambo og jeg tjener bra og det er derfor lett for oss å sitte og dømme og si at andre ikke burde gjøre sånt som det var snakk om inn innlegget om trygdesnylting. Kanskje disse er helt fortvilet, hva vet jeg? Alt er ikke svart/hvitt.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Jeg syntes det er flott med Opera. Fler turister bringer inn mye penger som gjør att vi kansje kan oppretholde trygderettighetene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå