Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Kjenner noen som bryter seg inn hos folk og stjeler tingene deres for å selge dem. Syns dere dette er riktig? Burde jeg varsle noen?
Lille søtnos Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Ja, ærlig talt. Ingen vil ha fremmede inn i huset sitt som roter gjennom personlige eiendom og stjeler ting. En annen gang kan det være du som blir robbet, og du hadde nok satt pris på at noen varslet politiet før de kom så langt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Skjønner ikke at du gidder engang... Å bryte seg inn hos noen er ikke det samme som å snylte på trygda. Regner med at det er det innlegget du skal gjøre narr av nå.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #4 Skrevet 18. februar 2007 Jeg synes det er helt riktig at de bryter seg inn hos folk og stjeler tingene deres...! Jeg har forresten et hus fullt av fine ting; 40 tommers flatskjerm, videokamera, sølvtøy... Kan du ikke be de komme hit? Det ene kjellervinduet mitt er litt defekt, der er det fint å komme seg inn. Jeg hadde blitt sååå gla om de ville besøke meg, altså!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 I tilfelle noen ikke skjønte det, ja, dette er IKKE SANT, men litt tull med en annen tråd her. Og forsøker ikke å gjøre narr av HI, mer at det er spennende å se om folk har ulike meninger om ulike måter å stjele på.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Kan du forklare meg den vesentlige forskjellen på å stjele ved å svindle til seg trygd (snylte og svindle er vel ikke det samme?), og å stjele ved å ta TV'er? Kanskje jeg brukte et dumt eksempel, det blir vel likere hvis vi sammenligner med noen som svindler ved å ta ut småsummer av bankkontoene til folk? Er dette greit da? Da blir det jo faktisk helt likt.
*bolla pinnsvin* Skrevet 18. februar 2007 #7 Skrevet 18. februar 2007 Forskjellen er vel at det å bryte seg inn hos noen gjør ofrene redde og utrygge, mens å snylte på trygda neppe gir annet enn litt lett irritasjon.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #8 Skrevet 18. februar 2007 OK, den er jeg enig i igrunnen, som jeg skrev lenger opp var det kanskje ikke det beste eksempelet, beklager. Men hva med folk som svindler ved å ta ut småsummer av bankkontoene til folk? Er dette greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå