Gå til innhold

11 mnd og redd når vi ler osv, normalt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår har plutselig begynt å gråte veldig hver gang vi ler, før har hun ikke vært redd noe som helst.

Hun er redd mannfolk som ler, ikke damer.

Hun er jo mye sammen med pappan sin og er veldig glad i han, men når han ler blir hun livredd og må trøstes av meg.

Det er hvis noen ler høyt og veldig likosm.

Er dette noramlt? jeg er litt bekymret for henne, vil ikke at hun skal være utrygg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dette er helt normalt jeg, det er mange små som plutselig får det for seg at alt er "farlig", spesielt nye mennesker eller høye lyder fra de er 8 mnd og en stund framover. Helt sikkert bare en fase hvor hun begynner å reflektere mer over nye situasjoner.

Skrevet

Jeg håper det er normalt.... hun har plutselig blitt slik, det er det som er så rat.

Og jeg er hjemme med henne så jeg vet at det ikke har skjedd henne noe vondt, ingen har skremt henne heller.

Før strakte hun seg etter fremmede samme om det var menn elle damer, men nå er det ikke snakk om.

Gjemmer hodet i fanget mitt og gråter når fremmede snakker til henne.....

Når vi har besøk tar det ca en halv time før hun "tiner" opp og synes det er like greit at de er der som vi.

Før kunne vi ha barnevakt osv, men nå er det bare gråting og mammamamama når vi går.....

Håper virkelig dette går over og at ikke noe er galt...!

Skrevet

Slik har gutten vår også vært, men han hadde dette veldig tidlig samtidig med at han var skeptisk til andre enn pappaen og meg. Varte ca. fra 4 mnd alder og fram til han var 7 mnd.

Dette er helt normal skepsis, noen får det i stor grad andre i mindre grad. Noen blir redd lyder, andre ikke osv.

Skrevet

Ok, veldig fint å høre andres erfaringer.

Jeg har jo hørt at det er normalt med litt skepsis, men trodde kanskje vi slapp unna siden hun har vært så tillitsfull helt til nå....

Synes så synd på henne når hun blir så redd, gråter helt hysterisk.

Hun sover litt urolig på natten nå også.

Skrevet

Kanskje er hun i tillegg på vei opp et trinn på utviklings"stigen", vanlig at dem blir urolig noen netter når dem holder på å lære seg noe nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...