Gå til innhold

Er det greit å legge mini på eget rom når han er 3 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rommet er vegg i vegg til vårt rom, og vi kommer i så fall til å ha dørene åpne. Grunnen er at vi sover så dårlig alle sammen om natten. Mini vil kun sovne når han ligger ved puppen min, og han sovner før han er mett, så han vil ha mer pupp etter en time. Slitsomt for alle... Er veldig utålmodig for å få natten til å gå litt bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstejenta vår har ligget på eget rom fra den dagen vi kom hjem fra sykehuset!

Rommet hennes ligger vegg i vegg med vårt og vi ligger med dørene åpne, fungerer veldig greit det.

Vi sover bedre og hun sover bedre.

Så det synes jeg godt du kan prøve! :-)

Skrevet

Vi måtte gjøre d samme. Prøvde alt til å begynne med. Etter at vi la han på eget rom sover han 3-4 timer i strekk. Han er nå 1 mnd gammel.

Skrevet

Søvn er viktig for hele familien. Har du dørene åpne, hører du jo minien når han trenger deg. Jeg syns det høres ut som det er verdt et forsøk å legge han på eget rom! Lykke til!

Skrevet

Dersom dette er den beste løsningen for dere alle, så for all del gjør det. Dere kan jo evt. bruke babycall selv om det er kort vei mellom rommene, så er det enda lettere å høre babyen.

Søvn er mangelvare for mange småbarnsforeldre, og dere skal ha krefter til dagene også. Lykke til!

Skrevet

Helt greit det ja!!

Vi kommer til å legge nestemann på eget rom helt fra starten av. Jenta vår fikk nemlig den uvanen at hun bare fikk sove dersom hun lå sammen med meg og det har vært et svare strev å få henne på andre tanker!

Skrevet

Stakkars da! Bare 3 uker og så må han plutselug være helt for seg selv

Skrevet

er vel klart det er greit det! må man så må man, og søvn til mamma er viktig nok den også! vi la gutt nr 2 på eget rom etter akkurat like lang tid, har fungert alleles utmerket.

Skrevet

Tror det er det beste, for da sover alle bedre.

Skrevet

Tror det er viktigere for babyen at h*n har en opplagt og tålmodig mamma enn h*n får ligge å lukte melk hele natten! Vet om mange som legger barna på eget rom allerede første natten. Vi la jr på eget rom da han var 2 mnd. Ikke noe problem det. Tror nok det at de ligger på rom med mor og far er mer av praktiske årsaker som amming enn noe annet.

Skrevet

Jeg sjøl ville ikke gjort det men det må dere jo finne ut hba dere syntes er bra og passer får dere. Alle er jo forskjellige. hehe. Lykke til. :)

Skrevet

Grunnen til at man har babyen på sitt rom er ikke fordi hn skal lukte melk hele natten! Det er jo fordi babyen skal føle seg trygg. Babyer trenger masse kontakt og nærhet. Jeg skønner ikke hvorfor så mange mødre her tenker først og fremst på seg selv. Jeg må amme babyen flere ganger på natten men det kunne ikke falt meg inn og si at jeg blir sliten av den grunn. Babyen har det best inne hos foreldrene, og de som benekter det med dårlige unnskyldninger gjør det av latskap.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han skulle blitt mindre sulten av å ligge på eget rom? Hvorfor skulle han da spist sjeldnere og hvordan forhindrer det at han sovner ved puppen? Han er jo bare 3 uker! Gi det litt tid!

Skrevet

Jeg har ikke gjort det, men vet jo om mange som gjør det. Personlig synes jeg det er mye lettere å ha babyen ved siden av meg, enn at jeg må gå inn på et annet rom for å amme flere ganger om natta. Dessuten anbefales det å ha babyen inne på foreldrerommet frem til de er ca et år.

Skrevet

Ja, det er jo selvfølgelig greit!

Vår er snart 6 mnd og sover ennå inne hos oss, men det er kun fordi hans rom er i andre enden av leiligheten. Han får ennå mat om natten.

Skrevet

Det å ligge på foreldres rom skal visst beskytte mot krybbedød. Leger anbefaler at de ligger på foreldrerom til de er 1 år. Jeg hadde ikke likt at han lå på et annet rom, jeg hadde stadig våknet for å gå inn og sjekke at han har det bra

Skrevet

Sånn tenkte jeg også, helt til jeg fikk barn... Vi sov så dårlig alle tre, så det nyttet ikke i lengden.

Skrevet

Her har jeg og snuppa flyttet på eget rom sammen...;)

Skrevet

Du altså!!! Verdens mest tålmodige mamma..

Skrevet

Jeg liker veldig godt å ha babyen i nærheten. Selv om han ligger ved siden av, så våkner jeg flere ganger om natten bare for å sjekke at han har det bra. Kanskje det kan være en ide, som en over nevnte, å prøve å gi det litt tid? Babyer på 3 uker har fortsatt ikke kommet helt inne i en soverutine, og de spiser veldig ofte. Nettene blir lettere etter hvert! Selv om babyen min på 3,5 mnd. fortsatt spiser hver andre time om natten, så spiser han bare et par min. og da er det en enkel sak for meg å sovne igjen.

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem at barnet ligger på eget rom. Babyer som ligger på eget rom får da likevel nærhet og kjærlighet av foreldrene sine selvom de ikke har dem helt inntil seg når de sover. De har da ligget alene i magen i 9 mnd, og å være alene når de sover om natten kan da ikke være skadelig. Datteren vår ble lagt på eget rom når hun var en måned, og det går så fint som bare det. Jeg sover så godt som bare det og føler ikke behov for å stå opp om natten for å sjekke henne (hun ammes heller ikke om natten). Funker fint hos oss ihvertfall!

Skrevet

Hei du anonyme over her. Kjekt å slenge med leppa når du er anonym? Vet ikke om det er laget en avtale her inne om at man skal ignorere slike negative innlegg, men jeg kommenterer nå uansett.

Hvorfor angriper du folk fordi du er uenig i det de velger å gjøre??

Ref: "Jeg skønner ikke hvorfor så mange mødre her tenker først og fremst på seg selv. Jeg må amme babyen flere ganger på natten men det kunne ikke falt meg inn og si at jeg blir sliten av den grunn. Babyen har det best inne hos foreldrene, og de som benekter det med dårlige unnskyldninger gjør det av latskap."

Fint for deg at du ikke føler deg verken lat eller sliten selv om du ammer barnet ditt om natta og dere sover sammen! Men hold deg for god for å dømme og kritisere andre for deres valg! Jeg har min mening om slike som deg, men det kunne ikke ramle meg inn å rakke ned på deg for det!

Orker ikke å vise nick, for jeg er egentlig ingen kranglefant, jeg blir bare så oppgitt av og til;-)

Skrevet

Hva er det du mener med at babyen har ligget alene i magen???? Har ikke babyen vært en del av deg? Hørt kjente stemmer ( mor/ trygghet), kjente lyder osv osv.

Det går vel ikke an å være så fjern??? En baby har vel ikke utviklet logisk sans ennå, og vil vel ikke annet enn føle seg forlatt når mor er borte..........Dere må jo bli slitne av å stå opp og amme hele tiden uavhening om barnet sover sammen med dere eller ikke.

Skjønner ikke logikken jeg??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...