Gå til innhold

Lang biltur med baby.


Lillypia

Anbefalte innlegg

Neste helg skal vi alle tre kjøre oppover til sambos familie, i 50årsdag til svigerfar. Gruer meg til dette da jeg synes det er litt langt å reise vinterstid med liten baby. Hun er 7 uker på mandag. Bilturen tar vanligvis 4-4.5time uten barn......

Noen med tips for å kjøre så langt? Hvor ofte bør vi stoppe for å ta henne ut av bilstolen og amming? Skal kjøre på formiddagen og da sover hun vanligvis mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det går helt fint! Fysioterapauten på helsestasjonen snakket litt om dette, og problemstillingen hvor lenge babyene kan sitte i blistolen. Hun sa at så lenge det ikke er noen man gjør hver dag er det ikke noe problem, man kan jo ikke stoppe hvert kvarter heller, da kommer man jo aldri frem. Jeg hadde nok stoppet 1-2 ganger hvis hun våknet. Hadde nok ikke vekket henne hvis hun sov, eller kanskje en gang. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine bor ca 3.5 times kjøring fra oss, og når vi har kjørt dit har Jonas sovet i bilstolen hele veien. Sist vi dro dit var han seks uker, og han sov hele tiden i bilen. På vei hjem dro vi innom plantasjen. , og han sov.. Pappa'n var en tur på biltema, og han sov... Tok ferge, og han sov... Stoppet like godt på butikken og handlet litt, og han sov... Regner med at han har det godt når han sover, så da får han være i fred. I mitt tilfelle var værst for meg... aiai.. melkespreng delux. Takk og lov for den tomme kaffekoppen i bilen, for jeg måtte lette litt på trykket.hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjörte fra vestlandet til stockholm nylig med en overnatting. dag en tok 11 timer, stoppet ca hver 3. time, gikk fint det. Enig at hvis ikke man gjör dette ofte, tar de ikke skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. Håper bare vær og føre holder seg noenlunde bra, så det ikke blir lengre tur av den grunn!:) Er heldigvis ikke en tur vi tar ofte nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...