Gullklompane mine Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Nå er jenta mi snart 9 mnd og vi har funnet ut at det er på tide å venne henne av med nattpuppen. Har utsatt det lenge pga liten melkeproduksjon, men nå kjenner jeg at jeg trenger å sove om natta. Vi skal begynne i morgen kveld, da har samboeren min fri og kan hjelpe meg. Hvordan skal vi gå fram? Har hørt så mye forskjellig som er lurt å gjøre. Hadde vore veldig fint om dere som har vore gjennom dette kunne komt med noen tisp og gode råd! :-D
kinne Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Hei Vi har nettopp avvendt gutten vår med pupp om natta. Han er fortsatt litt urolig (4 første netter var det gråt). Det første dere må gjøre er å bli enige om at Dette SKAL vi klare. De trenger ikke mat når de er 9 mnd. og man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å fortsette. Kanskje dere kan bli enige om at en (far) står opp om natta og at den andre (du) står opp om morgenen. Når ungen gråter, gi smukk, si natta og gå ut. Gå inn etter fem min. Etterhvert kan dere øke minnutter mellom hver gang dere går inn. Ikke gi dere. Det kan ta to timer, men jeg lover deg, det er verdt det! Jeg sover hele natta nå, og gutten min sover lenger om morgenen og virker mer fornøyd og uthvilt enn på lenge. Han trenger fortsatt smukk, men da står vi opp (han sover i eet rom, noe jeg anbefaler) og gir han den og går ut igjen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå