Gå til innhold

hvorfor er folk så redde kristdendommen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min mottok meldinger på msn nå i sted om at han var en homofil fordi han ble kristen. han spilte hevy metal og slik før han ble kristen, og roa seg fint ned et par hakk etter det, og for å vere helt ærlig så vet eg ikke om vi hadde vert ift i dag viss han ikke hadde gjort dett, ble en smule lei av at han skulle drikke hver helg. nå har han ikke rørt alkohol på to år, og det har vert kjempe positivt for han og oss og ungene.

må si eg blir mildt sagt provosert av slike meldinger. han som skreiv slikt hadde endel med mannen min å gjøre før, og spilte en del sammen med han.

skreiv til bake : hva vill du med mannen min. kan skrive under på at han ikke er det du skreiv. trur eg fint lukker denne samtalen før han kommer til bake. må Gud velsigne deg uansett hva du skriver

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller homofil og homofil. han skreiv fagg. og utdypa det med at han sikkert befant seg på en homobar.

Skrevet

skriver overhodet ikke slike innlegg for å tale nedlatende om homofile.

Skrevet

Høres ut som denne vennen prøver å skremme vekk mannen din fra troen/livsførselen. Sette stempel på han i håp om at mannen din blir redd for at noen skal tro han er homoseksuell og motbevise det

Skrevet

men det er jo to år siden han har snakka med han da. og han vet at mannen min er sterk i trua, men trur ikke eg vill vise han den samtalen

Skrevet

Djevelen "det onde" har mange disipler. Dette kan jo være en av alle prøvelsene vi utsettes for som kristne. Kan bare anbefale dere å be.

Skrevet

mange menn bruker homo som skjeldsord.

og fordi det er kristne som mener at homofili er synd, så tenker han vel at han skal trykke der det sårer mest.

Denne tidligere kameraten av mannen din er vel kanskje litt skuffet, såret og sjalu fordi mannen din tydeligvis har gjort mer enn bare å skifte livssyn; han har skiftet omgangskrets og væremåte også. Dermed kan jo kameraten føle seg dumpa?! Sveket?

Mange menn vet ikke helt hvordan de skal håndtere sånne følelser, og dermed slenger de vel med leppa da.

Ikke ta deg nær av det. Du kan jo si til mannen din at denne tidligere kameraten har prøvd å ta kontakt. kanskje var det egentlig et klumsete forsøk på å si hei til en venn han savner? Kanskje var det noe internhumor fra "gamle dager" som du ikke forstod?

Ikke vær redd. det er viktig å ikke isolere seg selv om man skifter livssyn og noen verdier.

Jesus selv hang jo med all slags folk.

Jeg tror nå Jesus hadde hørt på Heavy Metal om han gikk på jorden i dag. For Han var ikke redd for "det skumle" og "de syndige"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...