Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere grøt. evt. hvor mye og ofte? Gir dere noe annet enn grøt? Og har nattesøvnen bedret seg etter at dere begynte med grøt?

Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ei jente på 6 mnd. Hun får grøt til lunch, hun spiser vel 1/2 - 1 portion, middag (noen skjeer) og grøt på kvelden.

Hun hadde en veldig fin søvnrytme, men hun har vært mye syk og spist dårlig, så natten har vært ganske grusom en stund. Men nå har hun begynt å spise litt mere, så natten blir bedre den også.

Skrevet

Gutten min er 6 mnd og får grøt morgen og kveld. Han er glad i grøten så han får litt over full posjon. Han soer ike mer om natten pga av grøten, men da vi begynte med posjon nr 2 kunne jeg nekte han mat om natten med god samvittighet, og etter det sover han bedre. Skjønner forskjellen?

Skrevet

Gir så mye grøt hun vil ha to ganger per dag, formiddag og tidlig kveld. Blir under halv porsjon ihvertfall. Gir også litt pærepuré. Og har smakt banan, kjempegodt! Nattesøvnen er helt lik. Blir fortere trøtt om kvelden (vet ikke om det har noen sammenheng), men så våkner hun også tilsvarende tidligere. Og har begynt å bæsje mer, egentlig hele tiden. Må skifte bleie om natta også, og da blir hun mer våken. Hun er 5 mnd.

Skrevet

Min får to små porsjoner m grøt formiddag og kveld nå, fra 30-50 ml væske pluss litt fruktmos sammen m grøten. Får ellers mm + mme.

Natteøvnen har IKKE bedret seg etter grøtintroduksjon, er heller mere våken og ammer nå.

Skrevet

ps min er 6 mnd om en uke.

Skrevet

Snuppa her i huset er 5,5 mnd og får to små porsjoner med grøt, en på formiddagen og en på kvelden. Hun får også litt fruktmos til dessert ;) Resten av dagen får hun mm.

Natteøvnen er ca det samme som før, men hun har nå begynt å sove en lengre lur på ca 1 time på formiddagen, mot bare 10 min. tidligere...

Skrevet

Gutten vår får to fulle grøtmåltider, en på formiddagen og en til siste måltid kl 18.Da får han også frukt og mm. Han sov rundt før men sluttet når han ble 4 mnd, startet med grøt for litt over en uke siden, og nå sover han rundt igjen.

Han våkner en gang på natten og sutrer, men blir ikke tatt opp og sovner dermed av seg selv etter en stund. Merket de siste gangene jeg hadde han oppe og ammet at han egentlig ikke var sulten - gammel vane tror jeg!!!! Så ingen dårlig samvittighet når jeg hører han er våken og lar han ligge.

Skrevet

Sønnen min er 5 1/2 mnd gammel og får full porsjon grøt + fruktpurre om kvelden (før syv) og resten MM. Han legger sel 19.30 og våkner to ganger for mat før kl 07.

Noen dager får han litt middagsglass, frukt, grøt på dagen også, men aldri så det går ut over ammingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...