Gjest Skrevet 18. februar 2007 #1 Skrevet 18. februar 2007 Svigermor har gått til innkjøp av en hoppehuske til datteren vår. Vet at dette ikke er anbefalt pga utviklingen til barnet. Noe med å lære å bruke bena og stå oppreist for tidlig? Kan noen forklare meg litt mer nøyaktig? Er veldig skeptisk til å bruke den. Men vi måtte jo prøve den da vi var hos svigermor i går og datteren vår synes selvfølgelig det var kjempegøy og svigermor var tydelig VELDIG fornøyd med kjøpet sitt.... Hva gjør jeg? Tror dere hun kan ta skade av å bruke den de gangen vi er der på besøk (dvs max 1 gang i uka)?
Heira☆ Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Jeg tror ikke det vil gjøre noe skade i det heletatt. Skal man holde seg unna alt som ikke er bra, så kan du jo ikke gjøre noe annet. Jeg har selv kjøpt hoppehuske til lillegutt, men han er litt liten til den ennå. Men jeg har jo ikke tenkt til å la han hoppe i den dagen lang. Så visst alt blir brukt med måte, så kan jeg ikke se at det skal gjøre noen skade. Før i tiden, når dette var noe "alle" hadde, var det ikke snakk om at hoppehuske ikke var bra. Og jeg veit ikke om noen som har fått mèn av det. Alt med måte, sier nå jeg.. Kos dere med hoppehuska dere )
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Jeg har blitt advart mot det pga mulige fremtidige ryggproblemer og hjulbeinthet, uten at jeg skriver under på at jeg stoler 100% på han som sa det.. En gang i uka skader ikke og ungen synes jo det er gøy...Mangel på moro er sikkert også farlig...
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Tulla her i huset stoooor koser seg i hoppehuska =0). Er det ikke alt med måte de sier.
~mamma~ Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Er det det samme som babyhopsa? Har fått et skkriv fra fysioterapauten i vår kommune. Der står det: "BABYHOPSA: Ikke å anbefale. Vi vet ikke hva det gjør med hoftene (de er ikke ferdig utviklet til slik belastning). Kan gi stram muskulatur i legger. Barnet blir stimulert i et motorisk nivå som det selv ikke har nådd. Barnet kan heller hoppe i fanget."
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 her brukes både hoppehuske og gåstol Søstera mi brukte begge deler og jenta hennes er helt frisk og gikk fra 11 mnd , hun begynte å gå fra 11 mnd
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Vi har en og på pakka stod det "this will entertain your baby for hours"! - kanskje ikke så lurt.... Vi bruker den maks ti min om gangen og ikke hver dag. Kan ikke se for meg at så lite bruk kan gi varige men. Alt med måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå