Gå til innhold

eplenektar og vann, 50/50 på tutkopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

tørstedrikk, eller uakseptabelt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir vesla her denne blandingen av og til til frokost. Men bruker juice istedetfor nektar siden juicen ikke er tilsatt sukker.

Skrevet

Kjem an på om han drikk alt med ein gong, eller om han tek ein slurk nå og ein slurk då. Om han gjer det siste blir det stadig syre/sukkerangrep på tennene.

Er så heldig at guten vår (14 mnd) elskar vatn - så som tyrsedrikk får han det. Elles til måltider får han gjerne rein eplejus.

(Ser at alle (?)andre blander ut jus til barn, så me er vel kanskje "sprø"?)

Skrevet

skjønner ikke at dere introduserer det for de små. De kan godt bare få vann! De vet jo ikke om noe annet. Evt kan de få litt melk:)

Skrevet

Da tassen hadde influensa ga jeg eplejuice blandet med vann for å få han til å drikke mer. Viktig med mye væske. Ellers får han det av og til til lunsj, men ikke så ofte.

Skrevet

snuppa mi får ren eplejuice uten sukker til frokost og kvelds. vann til middagen og en flaske melk i vogn når hun skal sove. resten av dagen har hun en imsdal vann flaske hun drikker av. hun er nå snart 16 mnd. kutta ned på melk fordi hun fikk så mye diare og gikk over til epeljuice, hjalp mye :))

Skrevet

men får bare melk på flaske , juice er i glass eller tutekopp:))

Skrevet

jada jada jaaaaaaaada!! Du ER sååå perfekt du...Slapp av da, herregud, litt eplejucie dør de vel neppe av?

Det er jo ikke snakk om store mengder, men litt godt kan de få synes nå jeg!

Skrevet

Det er jo ikke noe jeg selv ville gitt daglig, men jentene her får jo sånn når de er syke osv.

I det daglige drikker de bare vann som tørstedrikk.

Skal du gi eplenektar(eplenektar er vel forresten myyye søtere enn eplejuice vel?) ville jeg gitt i en kopp til det måltidet, ikke i en tutekopp som drikkes litt av utover dagen.

Skrevet

Er det lov å lure på hvorfor ikke juice? Juice som altså er 100% fruktsaft uten tilsatt sukker eller noe annet inneholder vitaminer antiokidanter og hvavetjeg i nesten like store mengder som selve frukten (som vil gjerne vil at de skal spise?) Synes det høres sunt ut jeg:)

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe økologiske epler og presse saften ut av de, VIPS så har man god, 100% naturlig, uten sukker o.l. eplejuice til minstemann.

Skrevet

Her får han eple juice til frokost. Det og gi eple juice sammen med mat er positivt ved at det hjelper til med jernopptaket i kroppen.

Skrevet

Mulig at poden til hufsla og hufsla og vifsla er litt treig i avtrekket, men min visste _definitivt_ forskjellen på vann og juice ;-) Var lenge en utfordring å få i henne nok væske - ga kun vann, da det selvfølgelig er det ideelle. Da jeg omsider begynte å gi henne andre ting som juice og av og til saft løsnet det veldig på drikkefronten, og nå er hun også veldig glad i vann.

Det er selvsagt viktig at kostholdet skal være sunt og bra for små tenner - men man trenger da ikke bli helt rabiat heller.

Pass på å gi vann i tillegg, puss tenner skikkelig to ganger om dagen - og gi 50/50 blandingen din i avgrensede mengder (som en nevnte over her: smådrikking av søte drikker skader fort tenner både hos oss og de små).

Så blir det helt sikkert bra :-)

Skrevet

Jeg vil si at hovedpoenget må være å ikke lære dem at alt skal smake søtt. Jeg er enig i at god juice er sundt. Min eldste datter på snart 4 er umulig å få i frukt. Derfor prøver vi å gi henne litt ulike juicetyper av god kvalitet, men det er vann og melk hun får som oftest.

Jeg tror det er stor forskjell mtp vitaminer og sundhetsnivå på appelsinjuice til kr 6 pr liter og en til over kr 20 pr liter. Etter å ha smakt den dyre juicen, er det umulig for oss å gå tilbake til de billige, så da blir det heller at man drikker godt, men mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...