Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 20mnd som begynte i barnehage i august samtidig som jeg startet å jobbe igjen etter permisjonen. Denne overgangen har vært veldig tøff, spesielt for meg. Jeg har vært utrolig sliten og fungerer hverken privat, sosialt eller på jobb. Det eneste jeg ønsker er å hvile, sove og tenke på meg selv, noe som selvfølgelig gir meg dårlig samvittighet i forhold til både mann og barn. Er det noen som kjenner seg igjen eller har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan du har det. Begynte selv å jobbe denne uken og har to små som begge skal i barnehage om morgenen. Slitsomt! Har dessverre ingen gode råd. Slik er det bare, tenker jeg...

Skrevet

Hei. Kjenner meg igjen. Dattera mi begynte også i barnehage i høst, samtidig som jeg begynte i full jobb. Synes hverdagen er et utrolig slit, med levering i barnehage, jobbing, henting, handling, vasking, underholding av barnet når det kommer fra barnehagen, pleie forholdet, vennindene, familien. Kanskje ikke rart man blir sliten, og bare har lyst til å hvile. Et grep vi har gjort, er å hyre inn vaskehjelp hver 14 dag. Så får vi ser om hverdagen blir mindre slitsomt. Ellers håper og ber jeg om 6 timers arbeidsdag for småbarnsforeldre. Det hadde blitt mye enklere. Får dårlig samvittighet for at jeg alltid er trøtt sammens med tulla, og ikke helt klarer å være til stede. Egentlig så lever jeg for helgene. Har tenkt på å begynne å trene, men ORKER ikke, he, he. Det siste jeg kunne tenke meg var en joggetur. Det var litt om hvordan jeg har det. Så du er ikke alene. Lykke til!

Skrevet

Uff, det er slitsomt ja, skjønner hva du mener.

Men det er jo noe man kan gjøre. Er det for eksempel uaktuelt med redusert arbeidstid? Kan mannen din stille opp mer?

Skaff dere vaskehjelp, og sett opp liste over hva dere skal ha til middag hver dag, så kan du storhandle en dag i uka ( jeg pleier å gjøre det på mandager etter at gutten er i seng), og du slipper det stresset med å tenke på middag hver dag. Ellers så hjelper det faktisk på energi-nivået å trene, man får jo mer overskudd. Og prøv å få barnevakt en gang i blant og gjør noe hyggelig sammen med mannen din. Ellers så kan man jo finne på hyggelige ting med venninner, som å gå på kino en onsdagskveld for eksempel, mens mannen er hjemme.

Jeg er i samme situasjon som deg, og i tillegg skal vi flytte snart og pusse opp. Så det gjelder å finne balansen så hverdagen funker.

Husk at huset trenger ikke se perfekt ut, og venninnene dine er like gode selv om du ikke får sett dem like ofte som før.

Heldigvis finnes det helger!

Dette ble litt usammenhengende, men håper du fikk noe ut av det likevel..

Skrevet

Tusen takk for at dere har tatt dere tid til å dele deres erfaringer og gitt meg mange gode råd. Jeg har allerede snakket med mannen min om å kontakte en vaskehjelp:).

Jeg blir så glad når noen virkelig bryr seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...