Smellkyss Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Noen som er studenter her? Vi har begge fulltidsjobber, men nå skal altså mannen min gå på skole i 3 år fra høsten av. Trenger sårt råd og tips spesielt med tanke på økonomien. All min lønn går bort til faste utgifter i måneden(lån,månedskort,forsikringer,tv-lisens osv.) Da har vi mere enn nok til regninger. Men så er det mat, klær og sosiale utgifter. Vet egentlig ikke hvordan man skal leve/prioritere med en betydelig lavere inntekt til mannen min. Vi har til nå levd ganske så bra og vi har aldri måtte tenkt så veldig nøye gjennom hva vi handler i butikken, tilbudsaviser o.l. Hvor kan vi redusere utgiftene mest?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Vi har vært igjennom en slik periode nå... det er veldig tøft men når en først har vent seg til å bruke lite penger så går det bra. Handler på tilbud (sverige), leser reklame for å få tips til gode priser. Sett deg inn i hvor du får de forskjellige varene billigere. (litt enklere om du bor i en by da med tilgangen). Vi har også solgt mye saker som fylte opp loft og kjeller. Vi har også begynnt å kjøpe mye brukt, ski, skøyter, klær, barneutstyr, møbler osv. Mye å spare. Bruktbutikker allà fretex eller røa røveren har mye bra saker til hele familien. Vi har også pratet med venner slik at vi får låne saker og arve klær. Jeg har en del veninner som heller ikke bader i penger så vi bytter mye vesker, klær, kosmetikk, parfyme osv. Det er jo akkurat som å få noe nytt Så det er bare kreativiteten som setter grenser Lykke til, dette går bra!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 vi lever slik og og bruker kun penger på mat og bleier. ikke klær, ikke sosiale aktiviteter o.l prøver å bruke kun kr 1000,- til mat i uka, men det er vanskelig.vi er 3 stk
Smellkyss Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2007 Takk for svar! Da er det jo bare å innstille seg på det, lærer jo noe av det som man dra nytte av etter endt utdannelse. Hilsen HI
Carmensimamma Skrevet 18. februar 2007 #5 Skrevet 18. februar 2007 Heisann! Mannen min er student nå. Og i tillegg så studerer han i Bergen (Vi bor i Stavanger) Det er ganske tøft å ha kun en inntekt, pluss å ha hele ansvaret for både jentungen og alt det andre. Men alt går for en periode. Jeg får fri barnehageplass studietiden siden husstanden tjener mindre og innfrir kravet for fri barnehage. Et godt tips er å gå inn på kommunen sine sider og søke på Foreldrebetaling......Så finner du skjema over hva som kreves for å redusere foreldrebetalingen. Ellers går det an og stoppe nedbetaling på lån i en periode for å lette det økonomiske presset. Masse lykke til! Alt går bra for en stund!
Smellkyss Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2007 Er det lov å spørre hva inntekten dine er? Vet du om det er noen fordeler ved å ha små barn/spebarn? Hilsen HI
Smellkyss Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2007 Fant forresten ut at jeg tjener for mye for fradrag på barnehageplass så der forsvant den muligheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå