Gå til innhold

Når man pumper for å øke melkeprod....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det før det begynner å bli mer melk?

Dager, timer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

merker forskjell på en dag etter to er det mer enn nok som regel.

Skrevet

Nå har jeg pumpet i 3 dager og merker ikke forskjell.

Kan det skje at det ikke fungerer å pumpe da?

Skrevet

Har hørt at det er best å pumpe på natten for å øke melken. Men vet lite om det, siden jeg ikke hadde få dråper med melk selv....

Skrevet

Det gjelder å pumpe mye nok. HVer time, og til det er tomt så bør det bli bedre om en dag eller to. Ellers er ammete kanskje verdt et forsøk? (på helsekostforretninger) pass på å få i deg nok mat og drikke også da:) lykke til

Skrevet

Da har jeg vel ikke pumpet nok da. Har pumpet i vei på tomme pupper etter hvert måltid.

Takk for råd da0)

Skrevet

Jeg måtte øke i julen da jeg trodde jeg var på vei til å miste melka. Ga mat av et bryst, pumpet det andre. Jeg er heldig for gutten min spiser til faste tider. Så når jeg ga han mat og pumpet meg kl 9.30, visste jeg at han ikke skulle ha mat før 13.30 og pumpet da igjen det ene brystet kl 11.30. Slik holdt jeg på hele dagen slik at brystene ble stimulert ca annenhver time. Merket forskjell allerede dagen etter.

Dersom barnet ikke har så faste rutiner er det faktisk nok at barnet får ligge ved bryste hver/annenhver time. Brystet trenger ikke tømmes for å øke. Det fikk hvertfall jeg beskjed om på helsestasjonen.

Skrevet

Ikke gi opp pumpingen, men husk å drikk masse å hvil mye i den perioden. Da mine tvillinger var 4 mnd. pumpet jeg ut 200ml på hver side, så fikk de RS-viruset og jeg fikk kun ut 30ml pga av deres dårliga apetitt. Men fikk opp prodksjonen igjen, men det tok noen dager ja! Å husk det er mye melk i brystet selv om det føles tomt. Lykke til!

Skrevet

Når jeg prøver å øke produksjonen ammer jeg heller oftere. Det går bra å pumpe seg også, men med håndpumpe skal du være bra tålmodig. Det er mye mer effektivt å la barnet suge oftere. Jeg har også lest at man bør amme mer på natten da melkeproduksjonsnivået er på topp. Jeg har også drukket ammete. Vet ikke om det har vært utslagsgivende, men det skader jo ikke å prøve.

Skrevet

Det kan være du drikker for lite. Jeg merker STOR forskjell de dagene jeg glemmr vannet. Drikk MINST tre liter vann da dagene du pumper for å øke produksjonen. Og minst to liter daglig etterpå for å opprettholde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...