Gå til innhold

Dere som gir MME og har barn på ca 5-6 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mat og MME gir dere?

Har akkurat kommet ordentlig i gang med grøt, litt middag og desserter selv og er usikker på hvor mye hun trenger....

Jeg gir vel omtrent( med litt variasjon fra dag til dag):

Frokost: 220 ml MME + 30 ml vann

Lunsj: 2/3 porsjon maisgrøt+ 150 ml MME+ 30 ml vann

Middag: 1/2 middagsglass + 170 ml MME

Kvelds: 1/2 glass fruktdessert+ 200 ml MME+ 30 ml vann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn ser menyen ut for jente på snart 5mnd...

Frokost:230ml mme

Lunsj:230ml mme (har prøvd med havregrøt)

Middag:230ml mme

Kvelds:maisgrøt+100ml mme

Hun drikker litt variert med vann..har ikke startet med middagsglass enda..har prøvd med litt havregrøt til lunsj noen dager nå,men det likte hun ikke..så vi skal prøve en ny type grøt over helgen:)

Skrevet

Får han ikke til å drikke så mye på ett måltid. Men i dag så har han drokke 660 ml til sammen (+natt) + grøt til frokost, frukt, middag og grøt til kvelds! Meste han har drokke er i dag er 140 ml og minste 30 ml. Er akkorat begynt med erstatning, så går litt i surr for oss begge, er vant til puppen! Så holder på å skrive opp, så vi kanskje finner ut hva han vil ha :-D

Skrevet

Ok..kanskje ikke så rart at hun faktisk virker veldig mett noen ganger... Hun har ikke sagt i fra om at hun er sulten den siste uken nå, jeg kommer henne nok litt for mye i forkjøpet kanskje..

Men det skal sies at hun sover fra ca 21 til 09 nå, så hun får ingenting på natten.

Skrevet

I dag har gutten min fått ca. 660ml mme, 1/2 porsjon grøt blandet med frukt puree og 260ml mais-velling. Han er 5 1/2 mnd.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...