Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet har begynt med litt grøt, og litt fruktpuré den siste uken, og et par-tre ganger har jeg sett noe rødt i bæsjen hennes. Vet ikke om det er blod, har nemlig ikke helt sånn blodfarge, men det er litt sånn rødt slimete greie. Er ikke så mye og ikke i hver bæsjebleie heller (hun er av den sorten som har en del bæsjebleier på en dag), men er jo litt bekymret for hva det kan være. At hun kanskje reagerer på grøten eller noe?

Noen andre som har opplevd dette? Eller som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten vår fikk noe rødt i bleia da jeg fullammet...men det var ikke tvil. rødt blod. Innlagt men negative funn, trodde det var melkeintoleranse- kan få blod i avf da også..men han har aldri fått melkeprod og jeg har bare spist melkeprod og ikke drukket melk..fra 20 des har jeg vært helt borte fra melkeprod, men han har fremdeles blod. skal innlegges for videre undersøkelse nå...

Når du nå gir annet enn melk så kan det jo være en rift? men det er jo ikke noe tungtfordøyelig mat du gir, så trolig ikke? Se an videre om det kommer mer...bedre å ta en tlf til legevakta og høre...dersom det skulle være noe så kan det skje fort dersom det er av de akutte tilfellene...er nok ikke det dersom hun ikke er urolig eller liten matlyst eller noe slikt utenom men...

Men det kan jo være det bare er litt farge fra fruktpureen dersom den er rød? eller av sviskepure dersom du gir det...da kan avf bli mer svartaktig..gir du banan kan du få svarte streker i avf...

Men dersom du tidligere har ammet og gir grøt med mme i nå så kan det være at hun reagerer på melkeproteinene i mme...noen gjør det og blør...

Vanskelig å si om det er blod før en tar hemofec..test som viser om det er blod eller ikke. Vår gutt hadde blod i hver avf bleie viste testen selv om en ikke kunne se blodet..okkult blod heter det- blod en ikke ser. såg bare blod av og til

er nok ikke noe å bekymre seg over...men greit med en test...ettersom blod i avføringen kan være så mangt...lykke til;)

Skrevet

Tusen takk for et veldig informativt svar!!! Jeg tar en tlf til hs på mandag om de ike gir seg...bedre å få sjekket enn å gå å gruble og bekymre seg! :)

Skrevet

hvis det skjer igjen ta med deg ene bleien til hs:)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...