Matjamor Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Første fødsel ble satt i gang pga. langvarig vannavgang. Jordmor maste og maste om jeg hadde trykketrang, men det hadde jeg ikke. Jeg hang over prekestolen osv, men til slutt bestemte hun at "nå setter vi i gang" Etter rundt tre runder (mener jeg å huske)med press kom han endelig. Denne gangen var vi på sykehuset i 15 min før vesla kom. Hadde heller ikke pressrier eller trykketrang denne gangen, men full åpning da vi kom. Etter tre trykk på vanlige rier var hun ute. Dette har vært litt frustrerende, for det har bl.a. vært vanskelig å vite hvor lenge man skal presse. Og alle snakker om de "befriende " pressriene. Bare jeg som har opplevd dette? Noen med erfaring, og som kanskje har opplevd begge deler? Kanskje jeg får det ved en evnt. tredje fødsel???
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Jeg hadde skikkelige pressrier da jeg fikk min første sønn. Presset i 1 t og 45 minutter med han. Og det stemmer, de er virkelig befriende med pressrier. Syntes det var godt, jeg, i forhold til de fæle åpningsriene. Med nr. 2 hadde jeg full åpning etter 3 timer på sykehuset, (denne fødselen ble satt i gang pga for tidlig vannavgang) men pressriene kom aldri. Lå og presset for egen maskin med sammenhengende rier i over en time til han ble tatt med tang. Den mest graverende forskjellen på selve forløsningen er at jeg kjente mye bedre at det utvidet seg og strakk seg nedentil uten pressriene...og utrolig mye tyngre å presse selv! Med pressriene følte jeg at kroppen gjorde mye av jobben selv...
♡ A & E ♡ Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg kjente pressriene men følte ikke noe særlig trang til å presse med unntak av at jeg ønsket å få han ut!! etter et par pressrier var det så vondt at jeg ikke kjente når riene kom og jordmor måtte si fra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå