Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 min 2 år gamle sønn har de siste dagene vært hos sin farmor. det er ikke første gang han har overnattet der, og det går veldig bra. han synes det tilsynelatende er helt greit. men, hun har en samboer (ikke biologisk bestefar til min sønn). han er veldig all right/snill og flink med sønnen min (leker masse/tuller masse) han har ikke barn selv....problemet mitt er at han har det med å dusje eller bade med min sønn og jeg har et problem med det (kun en gang når han er det over et par dager altså)? jeg er litt paranoid...jeg kjenner jo ikke denne mannen så godt. og jeg synes min sønn godt kan bades eller dusjes hos farmor, men ikke med mannen hennes...skjønner dere meg? man hører mye om pedofili, og jeg blir som sagt litt engstelig i og med at sønnen min er så liten at han ikke kan si noe selv.....dette er et vanskelig tema å ta opp med farmor også, hun er jo kun snill. tror det kunne blitt tatt ille opp. hva skal jeg gjøre...? er jeg ubegrunnet engstelig? min svigerinnes sønn er snart tenåring og har vært mye hos farmor og mannen hennes siden han var liten, uten og tilsynelatende ha tatt skade av det. lurer på å snakke med min svigerinne om det først....hun kjenner denne mannen mye bedre enn meg.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Jeg hadde ikke likt det dersom noen andre badet med mitt barn i et badekar, mens barnet mitt var nakent(og kanskje den voksne også). Jeg synes ikke du overreagerer. Du skal ta vare på barnet ditt, og beskytte det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Hadde sikkert tenkt på det selv også, uansett hvem det hadde vært tror jeg.. Ville ha pratet med min svigerinne om det, men du kan jo også si at han har dusjet før han dro hjemmefra så de trenger ikke tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 ....ja, det kan jeg si...men, det stopper dem kanskje ikke fra å ta en dusj en dag likevel. de skal ha han 4-5 dager i mai, en langhelg. og da blit det jo naturlig at han må bades/dusjes.... huff, det er faktisk et dilemma dette her. man vil jo stole fullt og holdent på folk, samtidig er det noe som sier meg at dette ikke er helt naturlig....i allefall ikke slik jeg har vokst opp...vi badet aldri nakene med noen voksne.
Lille Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har en sånn greie her; vi som er mammaer har ofte en sånn ekstra antenne; hvis du syns at dette ikke er naturlig, så er det ikke det! Det er ditt barn, og du som bestemmer. I mitt tilfeller har jeg ofte opplevd at den ekstra antennen min har helt rett ;-/ Sønnen min og pappaen hans bader fortsatt sammen selvom han nå er 3 år, men det er pappen hans og noe helt annet enn stefarfaren din.......
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 18. februar 2007 #6 Skrevet 18. februar 2007 Vår gutt på 2,5 dusjer og bader alene. Med en voksen sammen med seg på badet selvfølgelig, men den voksne er ikke med i dusjen. Kan du ikke bare si at hanhan begynt å dusje "alene" da?? Mamma dusja med gutten vår til han var rundt ett år, men etter det har han dusja alene der også. Synes ikke du skal slappe av med dette når du ikke synes noe om det. Det er du som bestemmer over ditt barn (og mannen din da=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå