Gå til innhold

Ingen badenymfe akkurat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er snart fire uker, og synes jeg er verdens verste mor når jeg bader henne. Men en gang hun får føttene i vann setter hun i et hyl og stopper ikke før vi er ferdig. Hun liker derimot veldig godt når vi bare vasker håret på henne.

Kan det være noe jeg kan gjøre annerledes for å få henne til like badingen litt bedre?

Jeg synes det er helt forferdelig, og har allerede begynt å grue meg til hvert bad.

(Temperaturen på badet er rundt 24-25 C og badevannet testes med en albu i)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en liten gutt her som ikke akkuratt er begeistret for bading for å si det sånn...jeg lurer også på om noen har tips eller om det er noe som går seg til med alderen :)

Skrevet

Julie skrek de første tre badene, men på det fjerde så smilte hun som en sol...så det går seg nok til!

Skrevet

Uffda. Men hun må jo bli rein..Du er nok ingen dårlig mor av den grunn:)

Har du prøvd å ta henne med i dusjen istedet? Kan hende hun liker det bedre. MIn er med i dusjen innimellom. Bruker ikke såpe eller noe for da blir han for glatt:) vannet holder 32-35 C og han synes ikke engang at det er noe problem når jeg bommer på stillinga og skyller ansiktet.

Skrevet

Gutten vår HATET å bade. Det var kamp hver eneste gang de første par ukene. Det vi gjorde var å ta han med i dusjen i stedet og det var visst mye mer kos! Etter et par måneder skulle vi begynne på babysvømming (et lite paradoks, ettersom han hatet å bade i balja...), så da var det bare å hoppe ut i det. Han rett og slett elsket det! Nå er han 7 måneder og fortsatt like vill etter å bade, både i basseng og i badekaret hjemme. Det går seg nok til, skal du se!

Skrevet

Jeg synes 25-25 C hørtes altfor kaldt ut? Vi brukte for kaldt vann til lillegutt i begynnelsen og da skreik han som et uvær, men da vi kjøpte termometer og økte tempen til 35-36 Cble det stille og nå koser han seg som bare det.

Skrevet

Hehe, ja jeg mente 24-25 C på baderommet:-) Tusen takk for svar! Da er jeg litt roligere, og tenker at det går seg nok til. Skal forsøke å ta henne med i dusjen i kveld.

Hun har bare badet noen få ganger, så det er jo fortsatt håp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...