Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Lillegutt på 3,5 mnd lå på ryggen på stellebordet. Jeg stod like ved siden av han, men så bort noen sek. Så plutselig hører jeg et dump. Han har da på en eller annen måte klart å falle ned av stellebordet, og rett ned på gulvet:-( Trodde ikke han skulle klare å komme seg noe sted. Han har ikke gjort det før. Han klarer ikke å rulle enda, men han har på en eller annen måte akt seg nedover med beina først... Han landet på håndklet han hadde under seg, men allikevel var det nok vondt, for han begynte å gråte.. Gråt en liten stund.. Nå ser alt ut til å være i orden, og det ser ikke ut til at han har vondt noen steder, men er nå bekymret allikevel.. Tror dere alt er bra med han? Alt virker jo helt som normalt. Burde jeg gå til lege med han? Dere trenger ikke kommentere hvor dum jeg er som ikke passet bedre på, for det vet jeg allerede...... :-(
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Du er IKKE dum!! Slikt som plutselig kan skje, og har vel skjedd de fleste foreldre tror jeg. Snupp her har falt ut av senga to ganger faktisk! Det skjer så fort at man ikke får sukk for seg. Hun gråt høyt og en stund hun også, men gjorde ikke noe mer med det. De er så myke de små, både i kropp og hode, så tror ikke det behøver å være noen grunn til bekymring! Bare ha litt øye med han resten av dagen, om han viser noen tegn til ubehag.
2 barnsmammaen Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Tror det er utrolig fort at sånt skjer!Og det skjer nok med mange! Som regel går det greit,har aldri hørt om noen som har fått varige skader når de har slått hodet! Jeg pleier å legge jenta vår på gulvet hvis jeg skal vaske hender e.l.for det er så lett at de ruller,vil jo ha med seg alt de små!Skjønner at du ble litt skremt,det hadde jeg også blitt!Men det har helt sikkert gått fint!! LYkke til!
2 barnsmammaen Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Når de har ramla fra stellebordet og slått hodet,skulle jeg skrive!
high five Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Au da Dette kan skje den beste. Trøst deg med at du antagelig har det verre enn babyen din. Forstår deg godt, og klandrer deg ikke!
Labbetøs Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 Tja, det er ikke godt å si. Det kommer litt ann på hvordan han landet osv. Det kan jo være at han har fått seg et lite dunk i hodet eller noe selv om han virker ok i første omgang. Alt er nok mest sansynlig helt i skjønneste orden, men jeg trur jeg ville tatt kontakt med helsepersonell og forklart situasjonen. Etter å ha fått høre fra dem at du kan slappe av vil du føle deg tryggere på at alt er bra. Ikke vær for hard med deg selv nå. Det var dumt og uforsiktig ja, men det er du jo klar over. Dette kan skje de aller beste, og du er ingen dårlig mor av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Vet du, dette har skjedd med meg også, omtrent akkurat det samme faktisk.. For å være helt sikker så ville jeg ha tatt han med til lege, det er bedre å sjekke èn gang for mye enn for lite... Det er helt sikkert ingenting galt, men er bedre å få det sjekket ut av proffesjonelle enn å få det "bekreftet" her inne...
Hannahs-mor06 Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 hei! slapp helt av, det har nok gått bra! min Hannah 2 mnd sparket seg ned fra sofaen her om dagen. Var hos legen som sa at de tåler veldig mye..de har faktisk vært gjennom en fødsel de og;) det eneste er kravebrudd, men da gir ungen uttrykk for smerter og roer seg ikke etterpå.. hjernerystelse og hodeskader er de visst for små til å få.., heldigvis!så slapp av mor..
Sylwania Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 Må bare komentere det at bara er for små for pg få hjernerystelser og hodeskader. Det stemmer IKKE! Du hadde nok helt sikert merket om barnet ditt hadde skadet seg alvorlig, men er du i tvil kan du jo ringe/dra til lege. Om barnet feks hadde truffet golvet med hodet først så ville jeg fått tatt en sjekk. Dem kan få både brist og brudd på hodeskallen, men da forandrer almentilstandet til barnet seg som regel.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 tror neppe han landet med hodet først. Han lå jo på ryggen med hodet inn mot veggen, så vet ikke helt hvordan han har klart å komme seg ned, men hvis han skulle landet med hodet først, måtte han jo snurret helt rundt, så tror ikke det. Vil si at han virker helt som normal. Han har spist, ligget og smilt til meg, og nå sover han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå