fjell og fjord Skrevet 17. februar 2007 #1 Skrevet 17. februar 2007 Jeg gikk først ned og opp igjen vekta samme som ved fødselen +1 kg Brysta ble +14 cm enn før graviditet( har skrevet det i svand\geskapdagbok) men ellers... kjedelig har hørt at dei som ammer går raskere ned i vekt det stemmer ikke med meg hadde appetit som bare det... nå er jenta 7 mnd så begynner matlysta gå ned... (begynte med fast føde) hva med dere?
mamma til Armand & Even Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 jeg har gått ned i vekt 25 kilo. min baby er 12 uker. har lagt på meg 12 kilo i svangerskapet.
2 barnsmammaen Skrevet 17. februar 2007 #3 Skrevet 17. februar 2007 Jeg gikk også opp 12 kilo da jeg gikk gravid,og gikk ned ca 16 kilo de 4 første mnd.. Jeg ammet kun til jenta mi var 4 mnd,da var det tomt.Men vekten har holdt seg på det samme for det.. Det skal sies at vi har hat en del problemer med å få barnet vårt til å sove,så det har blitt mindre tid til meg å spise.. Tåpelig igrunn,for uten mat dufer jo helten ikke... Men dette varierer nok fra person til person!
Aga:-) Skrevet 17. februar 2007 #4 Skrevet 17. februar 2007 Jeg har gått opp mellom 12 og 15 kilo i mine tre svangerskap. De fleste av dem har forsvunnet ganske raskt etter fødsel, men det har vært en rest på ca 4 kilo etter 6 mnd. Etter at jeg har sluttet å fullamme, altså ved 6 mnd, har resten av kiloene forsvunnet. Akkurat som om kroppen trengte de kiloene for å klare og produsere nok melk.
mamma og my Skrevet 17. februar 2007 #5 Skrevet 17. februar 2007 Jeg raste først ned alle de 13 kiloene jeg la på meg. Deretter stod vekta stille, godt hjulpet av en glimrende appetitt. og nå har jeg vel lagt på meg litt, men helt greit det. har ammet hele tiden.
18.juli/29juli Skrevet 17. februar 2007 #6 Skrevet 17. februar 2007 jeg gikk opp 23 kg i sv.skap.nå veier jeg 2-3 kg mindre enn normal vekt. regner med jeg går litt opp etter amme slutt.
Gjest Skrevet 17. februar 2007 #7 Skrevet 17. februar 2007 Gikk opp 16 kg og har gått ned 18 kg.jeg ammer og spiser desverre usunt.Kanskje hadde jeg gått ned mer om jeg hadde spist sunt,glad i cola jeg da..men de tre andre gangene har jeg ikke gått like ned igjen.
lille-my *mor til Agnes* Skrevet 17. februar 2007 #8 Skrevet 17. februar 2007 Jeg la på meg 14 kg i svangerskapet og gikk ned mellom 12 og 14 kg ganske raskt etter fødselen og nå varierer vekten på utgangspunktet og + 2 kg(min datter er 4 mnd gammel). Jeg fullammer, men det er visst ikke "verdens beste slankekur" for meg... Hrmf §?%##?=
♡ A & E ♡ Skrevet 17. februar 2007 #9 Skrevet 17. februar 2007 Gikk ned alt pluss en kilo. Skulle ønske jeg kunne beholdt litt,faktisk
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2007 #10 Skrevet 17. februar 2007 Jeg forsvinner.. spiser masse, men kiloene raser.. Synest ikke det er kult.
♡ A & E ♡ Skrevet 17. februar 2007 #11 Skrevet 17. februar 2007 Nei,samme her! og er jo alltid noen som velmenende skal kommentere det!!!
april 06;) + mai 09* Skrevet 17. februar 2007 #12 Skrevet 17. februar 2007 Signerer på dette, sliter også med å få i meg nok mat. Holder meg unna melkeprod, egg og soya pga allergi hos minsten, og har testet glutenfri diett i en mnd i tillegg for å se om han reagerer på det og. Så spiser veldig mye bananer;) La på meg 14 kg ila svangerskapet, de var borte etter to uker. Nå tror jeg at jeg er ca 7 kg lettere enn når jeg ble gravid, har ikke lyst å gå ned mer.
*toppris* Skrevet 17. februar 2007 #13 Skrevet 17. februar 2007 syns eg spiser mye nå, men kiloene bare detter av.. liker det ikke.. er tynnere nå enn før eg ble gravid...
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #14 Skrevet 18. februar 2007 Gikk opp 12 kg i svangerskapet, de forsvant etter kun kort tid (fullammer). Problemet er at jeg har ti kg igjen fra første svangerskap, og prøver å få de av, men de sitter bom fast!!! så prøver å spise sunt + gå turer + fullammer, men ikke pokker om de kiloene forsvinner.
pupp-pupp-7up Skrevet 18. februar 2007 #15 Skrevet 18. februar 2007 Jeg gikk opp 13 og har nå gått ned 14. mini er 4,5 mnd. Jeg har også en enorm appetitt. Jeg har hørt at noen kan gå masse ned etter 6 mnd... at kroppen trenger fettet og holder på det til da, for så å "gi slipp" på det... Vet andre som bare har gått opp i vekt mens de ammet. Man er forskjellig, ja.
trilltrall Skrevet 18. februar 2007 #16 Skrevet 18. februar 2007 Jeg var en del dårlig i starten av svangerskapet og gikk ned 2 kg. Så la jeg på meg 14 kg etter det. Gikk ned 8-9 kg første dagene etter fødeselen, resten var borte etter ca. 4 mnd. Fullammet til snusken var 6 mnd og spiste det jeg hadde lyst på. Nå som han spiser vanlig mat, ser jeg at jeg må kutte ned på snopet..! Er nå -6kg fra vekten jeg var før jeg ble gravid. Jeg tror det er utrolig forskjellig hvordan kroppen reagerer. Ta det med ro, spis frukt og drikk masse vann. Minien din er jo bare 4,5 mnd og det ekstra du har nå, vil nok forsvinne etter hvert.
Møøø Skrevet 18. februar 2007 #17 Skrevet 18. februar 2007 Med førstemann gikk jeg ned de 15 kg jeg hadde lagt på meg + litt til 2 mnd etter fødselen. Stabiliserte seg på utgangspunktet etterhvert. Nå er nr 2 4,5 mnd og jeg har fortsatt 5 kg igjen til vekta før jeg var gravid... ( La på meg 18 kg denne gangen... Så kiloene forsvinner ikke like lett denne gangen dessverre...
Lille søtnos Skrevet 18. februar 2007 #18 Skrevet 18. februar 2007 Opp 15 kg, ned 20 kg på 3 mnd. Fullammet de mnd, men spiste også sunt og sjeldnere enn vanlig fordi babyen krevde sitt.
Gjest Skrevet 18. februar 2007 #19 Skrevet 18. februar 2007 jeg gikk opp 16 kg i svangeskapet, når lillegutt var 1 mnd var disse borte igjen. Så nå håper jeg på å gå ned litt mer!! =) har litt fra før.. !
TORO-husmor Skrevet 18. februar 2007 #20 Skrevet 18. februar 2007 Jeg veier fire-fem kilo mer enn før svangerskapet. Har ammet i ni måneder nå. Gikk ned åtte kilo i løpet av den første måneden etter fødselen, men de siste kiloene sitter skikkelig godt. Har vært sunn og i aktivitet, men det hjelper ikke i det heletatt. Alt sitter på overkroppen, og jeg bruker klær som er to størrelser større enn før jeg ble gravid. Eneste plusset sånn rent kroppslig er at puppene er større enn ellers.
Banshee Skrevet 18. februar 2007 #21 Skrevet 18. februar 2007 Gikk opp nesten 20kg iløpet av svangerskapet. Nå er snuppa litt over 2 mnder og jeg har 1kg igjen til jeg veier det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid. Det var 61kg, etter en SA gikk ikke et par kilo bort før jeg ble gravid igjen. Matchvekten er egentlig 59kg, så skal ned igjen til 59kg. Er 170cm høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå